Курси підвищення вчителів в межах проєкту Еразмус+ Жан Моне (24.03-04.04.2025 р., онлайн/офлайн)

У межах реалізації проєкту Еразмус+ Модуль Жана Моне «Європейська інтеграція та Україна: історична пам’ять та міграційні виклики», з 24 березня по 4 квітня тривала робота курсів підвищення кваліфікації для вчителів ліцеїв Житомира та області, здобувачів третього рівня освіти на тему: «Європейські студії в контексті нових підходів до викладання історії та громадянської освіти в НУШ». Курси відбувались у два етапи, які різнилися форматом (перший тиждень – of-line, другий on-line). On-line формат дозволив долучитись вчителям із Житомирської області. Захід організований командою проєкту, за участі викладачів та студентів, вчителів житомирських ліцеїв та коледжів, та за підтримки ректорату Житомирського державного університету ім. Івана Франка. 

За результатами роботи курсів сертифікати отримали 29 учасників. У перший день роботи проєктна команда у складі викладачів кафедри історії України презентували основні напрямки реалізації проєкту, окреслили тематику та формат проведення курсів, ознайомились із очікуваннями учасників. Відкрила роботу курсів лекція (online) доктора Тобіаса ВОЛСА (Мюнхенський університет Людвіга-Максиміліана) «Житомирські євреї та німецько-радянська війна». Слухачі мали можливість прослухати та обговорити лекції на таку проблематику: МАКСИМОВ Олександр «Концентричний підхід до навчання історії: нові перспективи. Проблеми сучасної історичної освіти», ВЕНГЕРСЬКА Вікторія «Проблеми історичної політики та історичної пам’яті в інтегрованих курсах з історії», КОВАЛЬЧУК Іван «Міфологізація історії як інструмент ворожої пропаганди в умовах російсько-української війни», ЖУКОВСЬКИЙ Олександр «Особливості викладання історії в НУШ крізь призму взаємодії людини і природи», БІЛОБРОВЕЦЬ Ольга «Європейська ідентичність та європейські цінності в контексті модельних програм НУШ», СИЧЕВСЬКИЙ Антон «Російсько-українська війна 2014–2025 рр.: перебіг, соціально-економічні трансформації», СТЕЛЬНИКОВИЧ Сергій «Міграційні процеси в Європі в умовах російсько-української війни».

Ключовими моментами під час обговорення кожної теми були виклики, які постали перед вчителями та викладачами історії та громадянської освіти в контексті модернізації освіти, переосмислення підходів до викладання та результатів навчання в контексті адаптації освіти до європейських стандартів. Обговорення контроверсійних питань історії, європейських студій, їх включення та представлення у шкільній освіті, особливостей їх викладання, нові ідеї, підходи, методики спонукали до роздумів та, сподіваємося, стали стимулом для подальшого професійного розвитку.

Деталі про захід та презентації спікерів на сайті проєкту за посиланням.

Попередня Тренінг «Основні принципи сталого розвитку малого фермерства: досвід ЄС для ...