Заклади освіти та інші організації, що працюють у сфері вищої освіти можуть бути партнерами проєктів 39 конкурсів, а в 5 напрямах заклади вищої освіти України можуть виступати заявниками-координаторами проєктів. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Конкурси:
Заклади та інші організації з України, що працюють у сфері професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти можуть бути партнерами проєктів Еразмус+. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Публікація про Еразмус у сфері VET англійською мовою.
Конкурси відкриті для VET провайдерів з України як партнери:
Заклади та інші організації, що працюють у сфері шкільної освіти можуть користуватись ресурсами, долучатись до професійних мереж та бути партнерами або цільовою групою проєктів і брати участь у більшості конкурсів 2024 р. як партнери та в деяких як заявники. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Конкурси та ресурси:
Заклади та інші організації, що працюють у сфері освіти дорослих можуть користуватись ресурсами, долучатись до професійних мереж та бути партнерами або цільовою групою проєктів і брати участь у більшості конкурсах. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Конкурси і ресурси:
Ціль напряму Жан Моне – активізувати євроінтеграційний дискурс, сприяти досконалості євроінтеграційних студій, залучати заклади вищої освіти до дослідження євроінтеграційних процесів та поширення ідей Об’єднаної Європи.
Основні види діяльності та конкурси в яких можуть виступати заявниками і партнерами заклади вищої освіти України та співпрацювати з усіма країнами світу:
Національна команда експертів з реформування вищої освіти (Higher Education Reform Experts): HERE team – ініціатива Європейської Комісії, спрямована на підтримку модернізації систем вищої освіти у країнах – партнерах Програми Темпус, яка стала частиною Програми Еразмус+ з 2014 р. HERE team створена з метою залучення визначного експертного досвіду, здатного прискорити досягнення цілей Лісабонського та Болонського процесів у світлі національних потреб і прагнень, щоб посилити їх міжнародну складову та зовнішній вимір.
Детальніше про Національну команду експертів з реформування вищої освіти.
Бібліотека ресурсів підготовлених командою HERE
Молодіжні організації, заклади освіти та інші організації, що працюють у сфері молоді та займаються неформальною та інформальною освітою можуть бути партнерами проєктів і брати участь у конкурсах (кожного конкурсу оновлюється) українською мовою у файлі Youth&Sport 2024 та презентації. Також у 2 конкурсах організації, які працюють у сфері молоді та спорту можуть бути завниками-координаторами міжнародних партнерств проєктів. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Конкурси:
Молодіжні організації, заклади освіти та інші організації, що працюють у сфері спорту можуть бути партнерами проєктів і брати участь у різних конкурсах, які відкриті для України, залежить від завдань проєкту. Все про можливості участі України в конкурсах сфер молоді та спорту українською мовою у файлі Youth&Sport 2024. Відео ресурси з інформаційних днів в Україні освіта, молодь і спорт: день 1, день 1.2, день 2, день 3.
Особливо запрошуємо звернути увагу на наступні конкурси:
Еразмус+ працює на основі принципів: інклюзивність, відкритість та доступність для всіх: різні групи населення, країни/регіони, зелені та цифрові трансформації тощо.
Пріоритети Програми: інклюзія та різноманітність у всіх сферах освіти, професійної підготовки, молоді та спорту. Фокус всіх напрямів і додаткове фінансування на підтримку учасників з вразливих категорій населення відкриває можливості участі в програмі всіх.
Методичні рекомендації щодо інклюзивності Програм ЄС Еразмус+ та Європейський корпус солідарності надають визначення цільових груп, бар’єрів та рекомендації щодо активного їх включення. Зокрема, виокремлюють такі групи та бар’єри: люди з інвалідністю, люди з проблемами із здоров’ям, бар’єри пов’язані з доступом до навчання та підготовки, культурні відмінності, соціальні бар’єри, економічні бар’єри, бар’єри пов’язані з дискримінацією, географічні бар’єри.
Положення Хартії Еразмус у вищій освіті, яку підписує український заклад освіти в межах міжінституційної угоди, передбачає: рівний та рівнозначний доступ для всіх учасників. Заклад може модернізувати освітню програму та включити вбудовані можливості мобільності в освітній процес: вікно мобільності, інші альтернативні типи мобільності – інноваційні методи навчання – змішана мобільність.
Заклади освіти та інші організації мають визначити внутрішні процедури відбору учасників мобільності та проєктів за принципом доступності та інклюзії – доступ на основі досягнення та мотивації участі. В межах проєктів важливо запланувати додаткову підтримку, підготовчі візити, заходи для розбудови потенціалу інклюзивності тощо. Національні агентства Еразмус+ мають відповідальну особу за інклюзивність – Inclusion Officer.
Рекомендуємо ознайомитись з документом тут.
Корисно для закладів вищої освіти публікація в межах проєкту Еразмус+ «Зробіть мобільність більш інклюзивною».
Корисний портал з інклюзивної мобільності.
Рамки інклюзивної мобільності .
Рекомендації закладам освіти та іншим організаціям-учасникам Програми Еразмус+:
- Перевірте яка є інфраструктура, включно освітня, що вже робить/пропонує Ваш ЗВО чи організація для вищевказаної цільової категорії учасників.
- Опишіть можливості прийняття/відправлення учнів/студентів/слухачів та працівників/ молоді/молодіжних працівників.
- Визначте що потребує додаткової уваги та заплануйте доопрацювати ці виклики в межах проєктів з розвитку потенціалу.
- Що вже зроблено чи робиться в Світі та Україні для розвитку інклюзії.
- Визначте цільову аудиторію та її потреби, обов’язково враховуйте їх під час розроблення ресурсів etc.
- Контактуйте з відповідними відділами, цільовою аудиторією, стейкхолдерами, організаціями, які працюють з інклюзією. Почніть діалог та встановіть контакти.
- Визначте завдання, заходи та діяльність закладу/організації.
- Стратегії з інклюзії: інституційні, національні, міжнародні, наприклад: Римське Комюніке; Національна стратегія створення безбар’єрного простору в Україні; Словник безбар’єрності тощо.
Додатково, Програма запроваджує принцип участі Erasmus without paper та Green Erasmus і Travel Green.
Європейська Комісія в межах Програми Еразмус+ з березня 2022 р. запровадила гнучкі процедури та виняткові заходи щодо отримання грантів на навчальну і академічну (кредитну) мобільність для підтримки українців, які є учнями/студентами/слухачами/працівниками шкіл, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, освіти доросли та для молодих людей з України. Така підтримка дає можливість для короткотермінового навчання/ практики чи стажування/ викладання, участі у тренінгах та волонтерських ініціативах за кордоном. Також проєкти співпраці отримали можливість адаптувати діяльність проєктів відповідно до викликів воєнного стану в Україні. А додаткові можливості конкурсу Жан Моне дозволили додатково подати проєкти тим закладам вищої освіти, які не змогли то зробити на початку війни.
Презентація про ситуацію в Україні та освіті під час війни (англ.мовою).
Корисні матеріали та посилання:
Все що потрібно знати про ситуацію пандемії СOVID-19 в Україні.