Семінар для національних експертів з реформування вищої освіти «Research-based teaching and learning: From national and institutional policies to practice» (28-29.05.18, м. Чорногорія)


28-29 травня 2018 року у м. Подгориця (Чорногорія) відбувся семінар для національних експертів з реформування вищої освіти «Research-based teaching and learning: From national and institutional policies to practice» (Базовані на дослідженнях викладання і навчання: від національної та інституційної політики до практики). Більше 60 учасників (представники Національних команд експертів з реформування вищої освіти, Національних офісів та агентств Еразмус+ та міністерств) узяли участь у заході.

Семінар був запланований як продовження ряду заходів, присвячених базованому на дослідженнях викладанню та навчанню, які раніше відбулися у 2012 р. в Єреванському державному лінгвістичному університетів імені В.Я. Брюсова (Вірменія) і в Університеті Е. Лоранда в Будапешті (Угорщина) та у 2017 р. в Університеті Мілана (Італія).

Метою семінару в Університеті Чорногорії був розгляд різних прикладів та підходів до базованого на дослідженнях викладання та навчання та обговорення пов’язаних проблемних питань, які за результатами попередніх заходів залишались «відкритими».
Програмою семінару були передбачені 6 пленарних сесій та 2 паралельних сесії для трьох тематичних робочих груп. 12 спікерів з провідних ЗВО Великобританії, Ірландії, Вірменії, Італії, України, Франції, Йорданії, Росії, Чорногорії та Хорватії поділилися досвідом з питань дослідницько-орієнтованого навчання; ефективним поєднанням викладання та досліджень; впровадження науково обґрунтованих навчально-методичних підходів; підтримки викладацького складу для інтеграції досліджень у навчальні плани тощо.

Члени української команди національних експертів з реформування вищої освіти – перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України Володимир Луговий, проректор з науково-педагогічної роботи Національного університету «Одеська морська академія» Вадим Захарченко та менеджер Національного Еразмус+ офісу в Україні Вероніка Ткаченко також взяли участь у заході. Від України на семінарі з доповіддю «Подолання розриву між викладацькою і дослідницькою діяльністю: приклад України» виступив Володимир Луговий. Він зупинився на результатах останніх досліджень освітньо-наукового простору, виконаних у НАПН України, їх втіленні в новітнє законодавство країни, а також на стратегічному баченні розвитку та існуючих перешкодах реалізації базованого на дослідженнях викладання.

Окрім цього учасники семінару мали змогу взяти участь у дискусіях та обміні досвідом у робочих групах з питань структурної підтримки імплементації досліджень у навчальні (освітні) програми й інтеграції досліджень та освіти на різних рівнях вищої освіти (бакалаврському, магістерському, докторському).

Також під час семінару відбулися неформальні дискусії. Зокрема, обговорювалися особливості застосування дослідницькі базованого викладання і навчання у випадках так званих регульованих професій і спеціальностей, підготовки фахівців за «стандартами функціонування/ експлуатації» та «стандартами розвитку/ інновації» тощо.

Презентації спікерів зхаоду за посиланням: http://supporthere.org/montenegro2018/page/documents-9 

Більше інформації про захід за посиланням: http://supporthere.org/montenegro2018 

Попередня Матеріали конференції міністрів освіти Європейського простору вищої освіти (24-25.05.18, м. ...