Cемінар-дискусія «Методика проведення і процедури підготовки до акредитації освітньо-наукових програм третього циклу освіти» (01.10.2020, м. Київ)
1 жовтня 2020 року у Докторській школі імені родини Юхименків Національного університеті «Києво-Могилянська академія» відбувся семінар-дискусія «Методика проведення і процедури підготовки до акредитації освітньо-наукових програм третього циклу освіти», організований структурним проєктом Програми Еразмус+ «Структуризація співпраці щодо аспірантських досліджень, навчання універсальних навичок та академічного письма на регіональному рівні України - DocHub /574064-EPP-1-2016-1- LT-EPPKA2-CBHE-SP», що реалізується за участю університетів України, Литви, Ірландії, Фінляндії та Франції.
Загалом, у заході взяли участь особисто та через платформу ZOOM близько 50 представників експертного середовища України та Польщі, партнерських інституцій проєкту DocHub – Національний університет «Києво-Могилянська академія», Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, Національний університет «Львівська політехніка», Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського, інститути НАН України та НАПН України.
До семінару долучилися представники Національної команди експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+: керівник Секретаріату Національного агентства Михайло ВИННИЦЬКИЙ, директор Інституту вищої освіти НАПН України Світлана КАЛАШНІКОВА, член Національного агентства Ірина ЗОЛОТАРЬОВА, член Національного агентства кваліфікацій Юрій РАШКЕВИЧ, проректор з науково-педагогічної роботи Одеської морської академії Вадим ЗАХАРЧЕНКО та керівник відділу міжнародних зв’язків Донецького державного університету управління Ірина СІКОРСЬКА.
Національний Еразмус+ офіс в Україні представляли Світлана ШИТІКОВА та Жанна ТАЛАНОВА, які привітали учасників і взяли активну участь у дискусії.
Під час заходу обговорювалися питання щодо акредитації PhD програм, а саме: чи є акредитація дієвим інструментом підвищення якості наукової освіти і досліджень; що саме оцінювати – окрему програму чи загальну спроможність наукового середовища (кафедри, факультету, інституту) забезпечити підготовку; процедура та критерії оцінювання програм підготовки доктора філософії, їх освітнього компоненту та організації дослідницької роботи здобувачів; як раціонально побудувати процедуру оцінювання міждисциплінарних, міжгалузевих та міжінституційних програм; які показники ведуть до негативної оцінки освітньо-наукової програми, а які параметри забезпечать успішний результат акредитації.