Моніторинг проектів програми Темпус IV
Моніторинг – це важливий і обов’язковий етап у процесі реалізації проекту. Моніторинг включає збір, обробку, аналіз інформації, що здійснюються з метою аналізу досягнень і прогресу в реалізації проекту або визначення ризиків і проблем у процесі його впровадження. Команда проекту Еразмус+ забезпечує внутрішній моніторинг проекту.
Моніторинг, що здійснюється представниками Національних Еразмус+ офісів, має назву виїзного моніторингу (Field Monitoring), і проводиться, щонайменше, два рази протягом життєвого циклу проекту.
Моніторинг відбувається відповідно до плану моніторингу, узгодженого між Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів та культури, Національним Еразмус+ офісом в Україні та виконавцями проектів Еразмус+ СВНЕ.
Розрізняють такі основні типи моніторингу: 1) превентивний 2) дорадчий моніторинг, 3) моніторинг впливу, 4) інституційний моніторинг.
1) Превентивний та 2) Дорадчий моніторинги сфокусовані на вивченні роботи партнерства, плануванні та реалізації запланованих заходів, пріоритетах, методології, виконанні завдань та досягненні результатів проекту. Особливу увагу моніторинг приділяє розумінню довготривалого впливу та сталості проекту партнерством із самого початку реалізації проекту.
Превентивний та дорадчий моніторинги мають на меті надати рекомендації щодо змісту та управлінських і фінансових аспектів реалізації проекту.
3) Моніторинг впливу спрямований на оцінювання отриманих результатів та забезпечення їх сталості (зазвичай, проводиться після завершення проекту).
Моніторинг впливу має на меті ознайомитись із напрацюваннями, «продуктами» та результатами проекту, використанням створених за проектом центрів, лабораторій тощо, придбаного обладнання в освітньому процесі, вивчити основні позитивні (можливо, негативні) свідчення здійснюваного впливу проекту, реалізацію Плану поширення результатів (Dissemination Plan) та Плану забезпечення сталості (Sustainability Plan) проекту, а також ознайомитись з іншими документами або матеріалами, які б засвідчували зміни, що відбулись завдяки проекту як на особистому професійному рівні для учасників проекту, так і на інституційному рівні для навчальних закладів.
4) Інституційний моніторинг (1- або 2-денний візит) зосереджується на вивченні інституційного потенціалу закладу вищої освіти до ефективної реалізації проектів, що фінансуються коштом ЄС, зокрема Темпус, Еразмус+: СВНЕ. Моніторинг відбувається за участі представника Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури (ЕАСЕА, Брюссель).
Інституційний моніторинг спрямований на вивчення стратегії інтернаціоналізації та управлінських підходів у реалізації міжнародних проектів у навчальному закладі, а також зацікавленості та участі університетської спільноти (студентів, викладачів, працівників) у реалізації міжнародних проектів –Еразмус+ СВНЕ. Передбачається, що увазі моніторингової команди буде представлено структуру управління (включаючи фінансове адміністрування) проектів ЄС у навчальному закладі, модернізовані освітні програми та організацію навчального процесу відповідно до положень Болонського процесу.
В зв’язку з тим, що велика увага приділяється якості змісту та матеріалів проекту важливо з самого початку використовувати матеріали Національної команди експертів з реформування вищої освіти (відео-презентації, матеріали презентацій, переклади ключових документів Болонського процесу та Європейського простору вищої освіти тощо): http://erasmusplus.org.ua/erasmus/ka3-pidtrymka-reform/natsionalna-komanda-ekspertiv-here/materiali-here.html
Здійснення моніторингу включає три етапи: підготовка моніторингової місії, проведення моніторингової зустрічі, складання звіту за результатами моніторингу.
Звертаємо увагу на наступне:
До проведення моніторингу представникам проектних команд рекомендовано ознайомитися з етапами та процедурою проведення моніторингової місії, рекомендаціями та шаблонами презентацій:
Моніторинг проектів Еразмус+ СВНЕ/ Темпус IV: процедура, підготовка, виконання і рекомендації для виконавців щодо якості виконання проектів (файл).
В цій презентації також є ключові рекомендації для проектів за результатами проведених моніторингів проектів.
Рекомендації ЕАСЕА закладам вищої освіти щодо підготовки до Превентивного та Дорадчого моніторингів (англ.мовою) (файл)
Орієнтовний шаблон для презентації університетів-партнерів проекту для Превентивного та Дорадчого моніторингів (файл)
Важливо включати посилання на конкретні матеріали, або вказувати де вони знаходяться у доступі.
Рекомендації ЕАСЕА закладам вищої освіти щодо підготовки до Моніторингу впливу (англ.мовою) (файл)
Орієнтовний шаблон для презентації університетів-партнерів проекту для Моніторингу впливу (файл)
Важливо включати посилання на конкретні матеріали, або вказувати де вони знаходяться у доступі.
Рекомендації ЕАСЕА закладам вищої освіти щодо підготовки до Інституційного моніторингу (англ.мовою) (файл)
Якщо можливо, радимо комбінувати проведення моніторингу з проведенням заходів за проектом в Україні.
Програму моніторингової місії готує національний координатор проекту/приймаюча сторона, інший партнер проекту.
Проект програми моніторингу проекту Темпус / Еразмус+ (файл)
Мова презентацій:
під час моніторингу за участю ЕАСЕА - англійська
за участі НЕО в Україні залишається на розсуд партнерства - українська або англійська
Графік проведення виїзних моніторингів на 2017 р. за участі представників НЕО в Україні
Сторінка для виконавців проектів Еразмус+: Розвиток потенціалу вищої освіти: http://erasmusplus.org.ua/erasmus/ka2-proekty-spivpratsi/rozvytok-potentsialu-ex-tempus/vikonavtsyam-proektiv.html
Сторінка для виконавців проектів Темпус: (файл).
Сторінка для виконавців проектів: http://www.erasmusplus.org.ua/tempus-iv/instruktsii.html
Матеріали: http://www.erasmusplus.org.ua/2014-05-30-14-56-19/prezentatsii/category/4-dlia-vykonavtsiv-potochnykh-proektiv.html