Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці
- Чорноморський національний університет імені Петра Могили
- Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
- Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
- Національний університет «Чернігівська Політехніка»
- Уманський національний університет садівництва
- Львівський національний університет природокористування
Короткий опис:
Мета та завдання проєкту:
Мета: впровадження сталої, ефективної та результативної системи дистанційної освіти у
закладах вищої освіти країн Східного партнерства як окремої та самостійної форми навчання, що базується на принципах і методах дидактики, найбільш придатних для формування перспективних компетентностей здобувачів, відповідно до когнітивних, поведінкових та технологічних трансформацій особистості, суспільства та ринку праці.
Завдання:
− Обґрунтувати підходи до провадження дистанційної освіти як окремої самостійної форми
навчання молоді та дорослих для формування затребуваних перспективних компетентностей, з урахуванням когнітивних, біхевіористичних і технологічних трансформацій особистості, суспільства та ринку праці.
− Комплексно удосконалити систему дистанційної освіти у ЗВО як окремої самостійної форми
навчання молоді та дорослих і посилити її інституційне, організаційне, методичне, кадрове,
матеріально-технічне забезпечення.
− Підвищити професійні та загальні компетентності науково-педагогічних і адміністративних
співробітників ЗВО задля напрацювання специфічних навичок, що необхідні для переходу на
дистанційну форму навчання.
− Забезпечити тестування дистанційної освіти як окремої самостійної форми навчання у ЗВО за окремими (експериментальними) спеціальностями із застосуванням відповідної електронної платформи та методичного та дидактичного забезпечення задля формування перспективних компетентностей.
− Зміцнити співпрацю між ЗВО країн ЄС і Східного партнерства, що входять до складу
консорціуму та сприяти розвитку їх соціально-економічного потенціалу шляхом впровадження стійкої системи дистанційної освіти для формування перспективних компетентностей, з урахуванням когнітивних, біхевіористичних і технологічних трансформацій особистості, суспільства та ринку праці.
Напрями діяльності за проєктом:
− Дослідження передумов розвитку системи дистанційного навчання.
− Розробка методології впровадження дистанційної освіти.
− Розвиток інституційної та організаційної підтримки системи дистанційної освіти.
− Покращення методичного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення системи
дистанційної освіти.
− Тестування системи дистанційної освіти.
− Моніторинг та забезпечення якості дистанційного навчання.
− Сталість та масштабування проєкту в Україні та Молдові.
Очікувані результати:
1. Актуалізація тенденцій у реформуванні дистанційної освіти.
2. Удосконалення методології дистанційної освіти.
3. Розробка типового нормативного та методичного забезпечення для провадження
дистанційної освіти у ЗВО, посилення кадрового забезпечення.
4. Створення експериментальних навчальних лабораторій та спеціальних структурних
підрозділів дистанційної освіти у ЗВО.
5. Підготовка та пілотування дистанційних освітніх програм магістерського рівня вищої освіти.