Звіт про участь в міжнародному семінарі для Національних команд HERE – Університети та соціальне залучення, Університет Нікосії 13-14/06/2017
13-14 ÑеÑÐ²Ð½Ñ 2017 Erasmus+ екÑпеÑÑний ÑемÑÐ½Ð°Ñ Ð ÐµÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÐиÑÐ¾Ñ ÐÑвÑÑи» УнÑвеÑÑиÑеÑи Ñа ÑоÑÑалÑне залÑÑеннÑ, УнÑвеÑÑиÑÐµÑ ÐÑкоÑÑÑ.
УÑаÑники з УкÑаÑни:
1. Ðлена ÐозÑÑвÑÑка, ÐаÑÑÑпник ÐеÑÑвника СекÑеÑаÑÑаÑÑ, ÐомÑÑÐµÑ ÐеÑÑ
Ð¾Ð²Ð½Ð¾Ñ Ð Ð°Ð´Ð¸ УкÑаÑни з пиÑÐ°Ð½Ñ Ð½Ð°Ñки Ñ Ð¾ÑвÑÑи, Ñлен команди HERE
2. ÐÑина СÑкоÑÑÑка, завÑдÑÐ²Ð°Ñ Ð²ÑддÑÐ»Ñ Ð¼ÑжнаÑодниÑ
зв’ÑзкÑв, ÐонеÑÑкий деÑжавний ÑнÑвеÑÑиÑÐµÑ ÑпÑавлÑннÑ, м. ÐаÑÑÑполÑ, Ñлен команди HERE
3. ÐеÑÑо ÐÑайнÑк, ÐаÑÑоналÑний оÑÑÑ Erasmus +, УкÑаÑна, пÑоекÑний менеджеÑ
ÐÑогÑами Ñа маÑеÑÑали: http://supporthere.org/nicosia2017
ÐвÑÑ
ÐÐ¿Ð¸Ñ Ñа клÑÑова ÑнÑоÑмаÑÑÑ:
УÑаÑники: ÐкÑпеÑÑи з ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи (HERE) з кÑаÑн-паÑÑнеÑÑв ÐС, пÑедÑÑавники ÐаÑÑоналÑÐ½Ð¸Ñ Ð¾ÑÑÑÑв Erasmus + (NEO), екÑпеÑÑи з кÑаÑн ÐвÑопи Ñа кÑаÑн-паÑÑнеÑÑв, пÑедÑÑавники пÑиймаÑÑÐ¾Ñ Ð¾ÑганÑзаÑÑÑ (УнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÐÑкоÑÑÑ).
Ðводенний ÑемÑÐ½Ð°Ñ Ð±Ñв вÑдкÑиÑий ÑекÑоÑом УнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÐÑкоÑÑÑ, ÐлÑÐ·Ð°Ð±ÐµÑ ÐолÑÑÑÑ, ÐºÐ¾Ð¼Ð°Ð½Ð´Ð¾Ñ EUA / SPHERE, ÑÐºÑ Ð¿ÑедÑÑавили пÑогÑамÑ, ÑÐ´ÐµÑ Ñа Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ ÑемÑнаÑÑ.
ÐеÑа Ñа ÑÑÐ»Ñ ÑемÑнаÑÑ:
ÐеÑÐ¾Ñ ÑемÑнаÑÑ Ð±Ñло заоÑ
оÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¸ÑкÑÑÑй Ñа обговоÑÐµÐ½Ñ ÑеÑед екÑпеÑÑÑв з ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи, ÑÐºÑ Ð¿ÑедÑÑавлÑÑÑÑ ÑÑзноманÑÑÐ½Ñ ÑиÑÑеми виÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи з ÑÑзниÑ
ÑÑÑанов, пÑо мÑÑÑе Ñ ÑолÑ, ÑоÑÑалÑного залÑÑеннÑ, ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑÑ Ñа «ÑÑеÑÑÐ¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ» ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв, ÑÐºÑ ÑÑаÑÑÑ Ð²Ñе бÑлÑÑ Ð°ÐºÑÑалÑними в ÑаÑи, коли ÑÑÑденÑÑÑво змÑнÑÑÑÑÑÑ, Ñ Ð¾ÑвÑÑÐ½Ñ ÑиÑÑеми занепокоÑÐ½Ñ Ñим, Ñк виÑа оÑвÑÑа повинна найкÑаÑе вÑдповÑдаÑи ÑÑÑпÑлÑним змÑнам, пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ, акÑÐ¸Ð²Ð½Ð¾Ð¼Ñ Ð³ÑомадÑнÑÑÐ²Ñ Ñ Ð½Ð°Ð²ÑÑÑ ÑегÑоналÑним кÑизам.
ÐÑлÑÑ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑеÑно, меÑÐ¾Ñ ÑемÑнаÑÑ Ð±Ñло обговоÑиÑи пÑоблеми ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа «ÑÑеÑÑоÑ» мÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв, зокÑема повâÑзаниÑ
з доÑÑÑпом ÑÑÑденÑÑв з ÑиÑла наÑÑоналÑниÑ
менÑин Ñ Ð¼Ð°ÑгÑналÑзованиÑ
веÑÑÑв наÑеленнÑ, вклÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ñ ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð²ÑдповÑдалÑноÑÑÑ Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑний план, ÑпÑвпÑаÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв з ÑÑÑпÑлÑÑÑвом Ñа вÑÑма заÑÑкавленими ÑÑоÑонами Ð´Ð»Ñ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑÑпÑлÑного Ð²Ð¿Ð»Ð¸Ð²Ñ ÑоÑо, а Ñакож пÑодемонÑÑÑÑваÑи ÑлÑÑ
и виÑÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑакиÑ
пÑоблем на пÑÐ¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑеÑниÑ
кÑаÑн. Як напÑиклад, ÑеагÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑами СеÑÐµÐ´Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ð¼Ð¾Ñ’Ñ Ð½Ð° поÑÑеби мÑгÑанÑÑв Ñ Ð±ÑженÑÑв, Ñо Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¸Ð¼ з найбÑлÑÑ Ð°ÐºÑÑалÑниÑ
пÑоблем Ñ ÑепеÑÑÑнÑй ÑаÑ.
СемÑÐ½Ð°Ñ Ð¿ÑоводивÑÑ Ð² ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÐÑкоÑÑÑ ÑÑмÑÑно з CARDET, доÑлÑдниÑÑким ÑенÑÑом, Ñо ÑпеÑÑалÑзÑÑÑÑÑÑ Ð½Ð° ÑоÑÑалÑнÑй ÑнÑегÑаÑÑÑ, оÑвÑÑÑ Ð¼ÑгÑанÑÑв Ñа оÑвÑÑÑ Ð² галÑÐ·Ñ IÐT.
ÐÑд ÑÐ°Ñ ÑемÑнаÑÑ ÑÑаÑники ознайомилиÑÑ Ð·:
⢠РÑзними ÑнÑÑиÑÑÑÑйними ÑÑÑаÑегÑÑми Ñодо ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа Ñим, Ñк ÑÑ ÑÑÑаÑегÑÑ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð°Ð³Ð°ÑÑÑ Ð²Ð¸Ñим навÑалÑним закладам ÑеагÑваÑи на змÑÐ½Ñ ÑÑÑденÑÑÑÐºÐ¾Ñ Ð´ÐµÐ¼Ð¾Ð³ÑаÑÑÑÐ½Ð¾Ñ ÑиÑÑаÑÑÑ Ñа поÑÑеби ÑÑÑденÑÑв з ÑиÑла маÑгÑналÑзованиÑ
веÑÑÑв наÑеленнÑ.
⢠ÐÑновними пиÑаннÑми, пов’Ñзаними з ÑÑнанÑÑваннÑм, доÑÑÑпом до оÑвÑÑи, наданнÑм оÑвÑÑнÑÑ
поÑлÑг ÑÑÑденÑам, визнаннÑм ÑÑ
попеÑеднÑого навÑаннÑ, Ñа ÑпоÑобами ÑÑ
виÑÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð² межаÑ
ÑÑзниÑ
оÑвÑÑнÑÑ
ÑиÑÑем.
⢠ÐÑаÑими пÑакÑиками Ñодо ÑозÑмÑÐ½Ð½Ñ Ñа аналÑÐ·Ñ ÑÑÑаÑегÑÑниÑ
моÑиваÑÑй Ð´Ð»Ñ ÑозÑобки ÑпÑлÑниÑ
пÑогÑам, вклÑÑаÑÑи ÑÑ
зв’Ñзок з ÑнÑеÑнаÑÑоналÑзаÑÑÑÑ.
⢠ÐÑÑÐ½ÐºÐ¾Ñ ÑозÑобки ÑÑÑаÑегÑÑ ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ñа Ñк вона може бÑÑи вплеÑена в дизайн навÑалÑниÑ
пÑогÑам.
⢠ÐглÑдом конкÑеÑниÑ
ÑÑÑаÑегÑй Ñ Ð¿ÑогÑам ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв Ñодо вклÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼ÑгÑанÑÑв Ñ Ð±ÑженÑÑв в оÑвÑÑнÑй пÑоÑÐµÑ Ñа виÑÑÑеннÑм окÑемиÑ
пÑоблем, пов’ÑзаниÑ
з Ñими пиÑаннÑми.
⢠ШлÑÑ
ами поÑÐ´Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ñа його наÑково-доÑлÑдниÑÑÐºÐ¾Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ Ð½Ð° пÑÐ¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ ÑÑпÑÑниÑ
пÑоекÑÑв Ñ Ð¿ÑакÑик.
УпÑодовж двоÑ
днÑв ÑемÑнаÑÑ Ð±Ñли пÑедÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ ÐºÐ»ÑÑÐ¾Ð²Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð²ÑдÑ, а Ñаме:
⢠ÐаÑÑÑна ЮнгеÑа, ÐнÑÑиÑÑÑ Ð¿ÐµÑедовиÑ
доÑлÑдженÑ, ÐвÑÑÑÑÑ
⢠ÐндÑей Ðопа, ÐагÑлÑÑÑкий деÑжавний ÑнÑвеÑÑиÑеÑ, Ðолдова
⢠ТзаÑÑ ÐÑлгÑома, ХадаÑÑаÑ
ÑÑка академÑÑ ÐºÐ¾Ð»ÐµÐ´Ð¶Ñ, ÐзÑаÑлÑ
⢠ÐженÑа ÐемпеÑа, УнÑвеÑÑиÑÐµÑ ÐÑеменÑ, ÐÑмеÑÑина
⢠ÐÑзена ÐÑзо, СÑлÑÑÑкогоÑподаÑÑÑкий ÑнÑвеÑÑиÑÐµÑ Ð¢ÑÑани, ÐлбанÑÑ
⢠ЧаÑаландаÑа ÐÑаÑидаÑа, ЦенÑÑ Ð¿ÐµÑедовиÑ
доÑлÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ñ Ñ ÑозвиÑÐºÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ
ÑеÑ
нологÑй (CARDET â UNIC)
⢠ÐлÑзабеÑи ÐолÑÑÑÑ, EUA
⢠ÐаÑÑÑна ÐалвÑна, УнÑвеÑÑиÑеÑÑÑкий коледж ÐоÑк, ЦенÑÑ ÑнÑегÑаÑÑÑ Ð´Ð¾ÑлÑдженÑ, навÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ñа навÑÐ°Ð½Ð½Ñ (CIRTL), ÐÑландÑÑ
⢠ÐенÑÑеÑи СÑойбеÑ, EUA
⢠Яна ТелÑандеÑа, УнивеÑÑиÑÐµÑ ÐаÑ
одÑ, ШвеÑÑÑ
⢠ÐÑ
мада Ðжаммала, ÐенеÑалÑного диÑекÑоÑа виÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи, ÐÑван
⢠СÑеÑаноÑа СпанеаÑа, ЦенÑÑ Ð¿ÐµÑедовиÑ
доÑлÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ñ Ñ ÑозвиÑÐºÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ
ÑеÑ
нологÑй (CARDET â UNIC)
УпÑодовж Ð´Ð²Ð¾Ñ Ð´Ð½Ñв ÑемÑнаÑÑ Ð²ÑдбÑлоÑÑ Ð²ÑÑÑм ÑеÑÑй:
⢠СеÑÑÑ 1: УнÑвеÑÑиÑеÑи Ñа ÑоÑÑалÑне залÑÑеннÑ: ÑенденÑÑÑ Ñа пÑакÑики
⢠СеÑÑÑ 2: УнÑвеÑÑиÑеÑи Ñа вклÑÑеннÑ: аналÑз ÑиÑÑаÑÑй
⢠СеÑÑÑ 3: СÑÑаÑегÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð²ÐºÐ»ÑÑÐµÐ½Ð½Ñ (залÑÑеннÑ)
⢠СеÑÑÑ 4: ÐикоÑиÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑеÑ
нологÑй доÑÑÑпÑ: ÑÑÑаÑегÑÑ, пеÑеÑкоди, ÑÑÑоÑÑÑ ÑÑпÑÑ
Ñ
⢠СеÑÑÑ 5: СпÑиÑÐ½Ð½Ñ ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ Ð·Ð°Ð»ÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð² навÑалÑниÑ
пÑогÑамаÑ
⢠СеÑÑÑ 6: СпÑиÑÐ½Ð½Ñ ÑоÑÑалÑнÑй ÑÑаÑÑÑ Ð² навÑалÑниÑ
пÑогÑамаÑ
.
⢠СеÑÑÑ 7: УнÑвеÑÑиÑеÑÑÑÐºÑ ÑÑÑаÑегÑÑ Ð²ÐºÐ»ÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼ÑгÑанÑÑв / бÑженÑÑв
⢠СеÑÑÑ 8: УнÑвеÑÑиÑеÑи, наÑÐºÐ¾Ð²Ñ Ð´Ð¾ÑлÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ñа ÑоÑÑалÑний вплив
ÐÑд ÑÐ°Ñ ÑиÑ
ÑеÑÑй виÑÑÑпаÑÑÑ Ð²Ð¸ÑвÑÑлили клÑÑÐ¾Ð²Ñ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ñа виклики, повâÑÐ·Ð°Ð½Ñ Ñз ÑоÑÑалÑним залÑÑеннÑм, пÑодемонÑÑÑÑвали на пÑÐ¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ ÑÑзниÑ
кÑаÑн Ñа оÑвÑÑнÑÑ
ÑиÑÑем ÑÑÐºÐ°Ð²Ñ Ð¿ÑакÑики Ñодо ÑÑ
виÑÑÑеннÑ. ÐиÑÑÑпаÑÑÑ Ð¿ÑдкÑеÑлили, Ñо ÑнÑвеÑÑиÑеÑи вже давно вклÑÑаÑÑÑ Ð´Ð¾ ÑвоÑÑ
ÑÑÑаÑегÑй ÑоÑÑалÑне залÑÑеннÑ. Ð Ñ
оÑа ÑÑ ÑемаÑика Ñак або ÑнакÑе завжди бÑла повâÑÐ·Ð°Ð½Ñ Ñз дÑÑлÑнÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ, вона не бÑла ÑÑÑко аÑÑикÑлÑована Ñа акÑÑалÑзована. Разом з Ñим, Ñй вже доÑиÑÑ Ð´Ð°Ð²Ð½Ð¾ ÑÑали пÑидÑлÑÑи багаÑо Ñваги в ÑвÑопейÑÑкиÑ
кÑаÑнаÑ
.
ÐÑедмеÑом диÑкÑÑÑÑ ÑÑало пиÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑеÑмÑнологÑÑного впоÑÑдкÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñа необÑ
ÑдноÑÑÑ ÑозмежÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñа визнаÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑеÑмÑнÑв «ÑоÑÑалÑний вимÑÑ» («social dimension») Ñ Â«ÑоÑÑалÑне вклÑÑеннÑ» («social engagement»).
ÐÑд ÑÐ°Ñ Ð´Ð¸ÑкÑÑÑй Ñ Ð²Ð¸ÑÑÑпÑв бÑло зазнаÑено, Ñо ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ð¾Ð¼Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð´Ð»Ñ ÑозвиÑÐºÑ ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑÑбно виÑÑÑÑваÑи ÑÑÐ»Ñ Ð½Ð¸Ð·ÐºÑ Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ñ, пов’ÑзаниÑ
Ñз вклÑÑеннÑм ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾ влаÑÐ½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегÑÑ, залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа пÑдгоÑовки вÑдповÑдниÑ
кадÑовиÑ
ÑеÑÑÑÑÑв, ÑиÑÑеми оÑÑнки ÑеалÑзаÑÑÑ Ð²ÑдповÑдниÑ
пÑоекÑÑв, наÑвноÑÑÑ ÑиÑÑеми ÑнÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ñо ÑÐ°ÐºÑ ÑоÑÑалÑÐ½Ñ Ð¿ÑоекÑи, Ð½Ð°Ð»Ð°Ð³Ð¾Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼ÐµÑ
анÑзмÑв ÑпÑвпÑаÑÑ Ð· ÑнÑими ÑнÑвеÑÑиÑеÑами.
У ÑвоÑÑ
доповÑдÑÑ
виÑÑÑпаÑÑÑ ÑозглÑнÑли пÑоблеми ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа «ÑÑеÑÑÐ¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ» ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв в конÑекÑÑÑ ÑÑ
авÑономÑÑ, ÑкладноÑÑÑ Ñа ÑÑзноманÑÑноÑÑÑ Ð¿Ð¸ÑанÑ, ÑÐºÑ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ
Ñдно виÑÑÑиÑи. Ðа пÑÐ¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ ÑÑÑоÑ
ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв бÑли пÑедÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑеÑÐ½Ñ Ð¼ÑÑÑÑ, Ñо вклÑÑаÑÑÑ/забезпеÑÑÑÑÑ Ñ ÐºÑаÑнаÑ
Ñ ÑегÑÐ¾Ð½Ñ ÑиÑ
ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв доÑÑÑп до оÑвÑÑи оÑÑб з ÑиÑла маÑгÑналÑзованиÑ
веÑÑÑв наÑеленнÑ. ÐоÑлÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑодемонÑÑÑÑвали пÑоÑÐµÑ ÑнÑегÑаÑÑÑ, «вплеÑеннÑ» ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð² дÑÑлÑнÑÑÑÑ ÑÑзноманÑÑниÑ
ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв в окÑемо взÑÑÑй кÑаÑÐ½Ñ Ñа наÑкÑлÑки ÑÑÐ·Ð½Ñ Ð°ÑпекÑи ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²ÑдповÑдаÑÑÑ Ð¼ÑÑÑÑ ÑакиÑ
ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв. РозглÑнÑÑÑ Ñакож пÑоблеми, ÑÐºÑ Ð²Ð¸Ð½Ð¸ÐºÐ°ÑÑÑ Ñ Ð·Ð²âÑÐ·ÐºÑ Ð· набоÑом Ñ Ð·Ð²ÑлÑненнÑм пеÑÑоналÑ, ÑÑнанÑÑваннÑм ÑоÑо. Ðа дÑÐ¼ÐºÑ ÑÑаÑникÑв ÑемÑнаÑÑ, пеÑÑпекÑивними напÑÑмками ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑÑÐºÐ¾Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ Ð² ÑамкаÑ
«ÑÑеÑÑÐ¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ» ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв Ñ ÑобоÑа по ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñмов Ð´Ð»Ñ Ð½Ð°Ð²ÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑпÑодовж жиÑÑÑ. Також на пÑÐ¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ ÐºÐ¾Ð½ÐºÑеÑниÑ
пÑоекÑÑв ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв обговоÑÑвалиÑÑ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÐÐТ з меÑÐ¾Ñ Ð¿Ð¾ÐºÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾ÑÑÑÐ¿Ñ Ð´Ð¾ навÑаннÑ, зокÑема Ð´Ð»Ñ Ð¼ÑгÑанÑÑв Ñ Ð±ÑженÑÑв, в конÑекÑÑÑ ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв, пÑедÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ Ð¼ÐµÑоди вимÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÐºÑнÑевиÑ
ÑезÑлÑÑаÑÑв Ñа ÑÑ
ÑмплеменÑаÑÑÑ.
Також бÑло виÑвÑÑлено пиÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð¿ÑакÑиÑÐ½Ð¾Ñ ÑнÑегÑаÑÑÑ ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾ ÑозÑобки навÑалÑного планÑ.
ÐÑд ÑÐ°Ñ ÑемÑнаÑÑ ÑÑаÑники заÑ
Ð¾Ð´Ñ Ð¼Ð°Ð»Ð¸ можливÑÑÑÑ Ð² ÑамкаÑ
ÑÑÑоÑ
мÑнÑ-гÑÑп обговоÑиÑи ÑÑÐ·Ð½Ñ Ð°ÑпекÑи ÑоÑÑалÑного залÑÑеннÑ, зокÑема пиÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸Ð·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð¿ÐµÑеднÑого навÑаннÑ, монÑÑоÑинг вÑдÑÑÐ²Ñ Ñа ÑÑÑÐ¸Ð¼Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÑÑденÑÑв, а Ñакож набоÑÑ Ð´Ð¾ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв з ÑиÑла оÑÑб, ÑÐºÑ Ð·Ð°ÐºÑнÑили навÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ
пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи.
ÐиÑновки Ñ Ð¿ÑопозиÑÑÑ / ÑекомендаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð£ÐºÑаÑни
1. УкÑаÑнÑÑÐºÑ Ð²Ð¸ÑÑ Ð½Ð°Ð²ÑалÑÐ½Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð¸ (ÐÐÐ) пеÑеважно вважаÑÑÑ ÑоÑÑалÑне залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑаÑÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ ÑеалÑзаÑÑÑ ÑвоÑÑ ÑнÑÑиÑÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегÑÑ, пÑоÑе пÑакÑиÑна його ÑеалÑзаÑÑÑ Ð·Ð°Ð»Ð¸ÑаÑÑÑÑÑ Ð¿ÑÐ¾Ð±Ð»ÐµÐ¼Ð¾Ñ Ð²Ð½Ð°ÑлÑдок низки зовнÑÑнÑÑ
Ñ Ð²Ð½ÑÑÑÑÑнÑÑ
ÑинникÑв.
2. ÐиÑÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑлого комплекÑÑ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ñ ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ðµ на оÑÐ½Ð¾Ð²Ñ Ð´Ð¾Ð²Ð³Ð¾ÑÑÑокового паÑÑнеÑÑÑва Ñа плÑÐ´Ð½Ð¾Ñ ÑпÑвпÑаÑÑ Ð¼Ñж ÑнÑвеÑÑиÑеÑами Ñа ÑÑÑпÑлÑÑÑвом.
3. СÑеÑа ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑебÑÑ ÑеÑмÑнологÑÑного впоÑÑдкÑваннÑ, ÑÑÑкоÑÑÑ Ð²Ð¸Ð·Ð½Ð°ÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñ ÑоÑмÑлÑÐ²Ð°Ð½Ñ Ð· меÑÐ¾Ñ ÑÐ½Ð¸ÐºÐ½ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½ÐµÐ¿Ð¾ÑозÑмÑннÑ.
4. УÑпÑÑнÑÑÑÑ ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа ÑеалÑзаÑÑÑ ÑоÑÑалÑного паÑÑнеÑÑÑва залежаÑÑ Ð²Ñд Ñого, наÑкÑлÑки вони вÑдповÑдаÑÑÑ Ð¼ÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ, ÑпиÑаÑÑÑÑÑ Ð½Ð° ÑнÑÑÑаÑÐ¸Ð²Ñ Â«Ð·Ð½Ð¸Ð·Ñ Ð²Ð³Ð¾ÑÑ»; наÑвноÑÑÑ ÑнÑÑиÑÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑдÑÑимки, поÑинаÑÑи з найвиÑого ÑÑвнÑ. ÐÑи ÑÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¼Ð¾ÑиваÑÑÑ Ð²Ð¿ÑÐ¾Ð²Ð°Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ “звеÑÑ
Ñ Ð²Ð½Ð¸Ð·” не Ñ Ð¾Ð±Ð¾Ð²âÑзковоÑ, але “Ð·Ð½Ð¸Ð·Ñ Ð²Ð³Ð¾ÑÑ” Ñ Ð±Ð°Ð¶Ð°Ð½Ð¸Ð¼. ÐÑдÑак, ÑоÑÑалÑне залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ð¸Ð¼Ð°Ð³Ð°Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¾Ð³Ð¾ обÑÑÐ³Ñ ÑобоÑи Ñа ÑÑнанÑовиÑ
Ñ Ð»ÑдÑÑкиÑ
ÑеÑÑÑÑÑв.
5. ШиÑоке залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа ÑÑаÑÑÑ ÑÑÑÑ
заÑÑкавлениÑ
ÑÑоÑÑн, зокÑема ÑÑÑденÑÑв, академÑÑного Ñа адмÑнÑÑÑÑаÑивного пеÑÑоналÑ, а Ñакож кеÑÑвниÑÑва ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ñ Ð´Ð¾Ð´Ð°Ñковими пеÑевагами ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñ Ð¼Ð¾Ð¶ÑÑÑ Ð½Ð°Ð´Ð°Ñи новий ÑмпÑлÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ впÑовадженнÑ.
6. РмеÑÐ¾Ñ ÑÑимÑлÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑозвиÑÐºÑ Ð½Ð°ÑÑоналÑÐ½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегÑÑ Ñодо ÑеалÑзаÑÑÑ Â«ÑÑеÑÑÐ¾Ñ Ð¼ÑÑÑÑ» ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв», ÑоÑÑалÑного паÑÑнеÑÑÑва Ð¿Ð¾Ð²Ð¸Ð½Ð½Ñ Ð±ÑÑи бÑлÑÑ Ð¿Ð¾ÑиÑÐµÐ½Ñ Ð½Ð°Ð¹ÐºÑаÑÑ Ð¿ÑакÑики, ÑнÑÑÑаÑиви Ñа гаÑÐ½Ñ Ð¿Ñиклади ÑкÑаÑнÑÑкиÑ
ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв, ÑÐºÑ Ð²ÑÑлили Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑ Ñа оÑÑимали ÑезÑлÑÑаÑи пÑоекÑÑв Ñодо ÑоÑÑалÑного залÑÑеннÑ.
7. РеалÑзаÑÑÑ ÑÑÑаÑегÑÑ ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑпÑиÑÑиме паÑÑнеÑÑÑка ÑпÑвпÑаÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑв (ÑпÑлÑÐ½Ñ ÑемÑнаÑи, конÑеÑенÑÑÑ, ÑегÑлÑÑÐ½Ñ Ð·ÑÑÑÑÑÑÑ), Ñка ÑоÑмÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑÑÑÑ ÑдноÑÑÑ Ñа Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð°Ð³Ð°Ñ ÐµÑекÑивно ÑпÑвпÑаÑÑваÑи з ÑÑÑпÑлÑÑÑвом.
8. ÐовÑÑÑе ÑпÑлкÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¼Ñж паÑÑнеÑами: Ñакож ÑпÑиÑÑимÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑÑÑÑ Ð¡ÑÑпÑлÑна ÑобоÑа з ÑнÑими ÑнÑвеÑÑиÑеÑами бÑде Ñакож коÑиÑноÑ.
9. Ð Ð¾Ð»Ñ ÐÐТ Ñа диÑÑанÑÑйного навÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð²Ð¸Ð½Ð½Ð° визнаваÑиÑÑ Ñк важливий ÑнÑÑÑÑÐ¼ÐµÐ½Ñ Ð´Ð»Ñ Ð¾Ñ
Ð¾Ð¿Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñа вклÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑзниÑ
поÑÑеб Ð´Ð»Ñ ÑÑзниÑ
пÑоÑÑлÑв Ñ ÑипÑв ÑÑÑденÑÑв
10. УÑÑ Ð°ÑпекÑи ÑоÑÑалÑного залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¾ÑÑимаÑÑÑ Ð¿ÐµÑеваги вÑд ÑиÑокого залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа ÑÑаÑÑÑ Ð²ÑÑÑ
заÑÑкавлениÑ
ÑÑоÑÑн, зокÑема ÑÑÑденÑÑв, академÑÑного Ñа адмÑнÑÑÑÑаÑивного пеÑÑоналÑ, а Ñакож виÑого кеÑÑвниÑÑва ÐÐÐ.
11. ÐÐ°Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾Ñ Ñ Ñакож необÑ
ÑднÑÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑÑкиÑ
ÑнÑÑÑаÑив Ñа пÑакÑик Ð´Ð»Ñ ÑÑимÑлÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑозвиÑÐºÑ Ð½Ð°ÑÑоналÑÐ½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегÑÑ Ñ ÑÑÐ¾Ð¼Ñ Ð½Ð°Ð¿ÑÑмкÑ.