Круглий стіл в межах проєкту розвитку потенціалу вищої освіти PAGOSTE (11-12.03.2021, м. Київ)


11-12 березня 2021 року у межах міжнародного проєкту Еразмус+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» відбувся круглий стіл «Розробка та впровадження механізмів управління на основі партнерства при підготовці педагогічних кадрів для системи професійної освіти: концепції ефективного функціонування», організований Українською інженерно-педагогічною академією.

Мета заходу — публічне обговорення із зацікавленими сторонами:
• концепцій підготовки викладачів професійної освіти на основі партнерства, розроблених українськими закладами вищої освіти;
• проєкту Інтернет-платформи для взаємодії між стейкхолдерами, зацікавленими у підготовці викладачів професійної освіти;
• Асоціації з розвитку професійної та неперервної освіти.

Круглий стіл відвідали понад 180 учасників (директори та викладачі закладів фахової передвищої та професійно-технічної освіти, співробітники навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти; викладачі університетів, які беруть участь у підготовці викладачів професійної освіти; роботодавці; представники Міністерства освіти і науки України).

З вітальними словами виступили Олена КОВАЛЕНКО (Українська інженерно-педагогічна академія); Ірина ШУМІК (Міністерство освіти і науки України); Томас ДАЙСІНГЕР (Університет Констанца, Німеччина); Іванна АТАМАНЧУК (Національний Еразмус+ офіс в Україні).

Власні концепції розвитку системи підготовки викладачів професійної освіти та навчання на основі стандартизації та партнерства презентували представники українських університетів – партнерів: Наталія БРЮХАНОВА, Українська інженерно-педагогічна академія; Світлана ЦИМБАЛЮК, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана; Наталія БОНДАР, Національний транспортний університет; Тетяна ПЕТЮХОВА, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського.

Європейські партнери проєкту — Томас ДАЙСІНГЕР (Університет Констанца, Німеччина), Ріхард ФОРТМЮЛЛЕР і Розанна ШТЕЙНІНГЕР (Віденський університет економіки та бізнесу, Австрія) — поділилися досвідом співпраці між різними стейкхолдерами, які беруть участь у підготовці викладачів професійної освіти в їхніх країнах.

З презентацією Інтернет-платформи для взаємодії між стейкхолдерами, зацікавленими у підготовці викладачів професійної освіти, виступив Олександр РАДКЕВИЧ (Інститут професійно-технічної освіти НАПН України).

Ініціативу зі створення Асоціації з розвитку професійної та неперервної освіти презентував Олександр КУПРІЯНОВ (Українська інженерно-педагогічна академія).

Досвідом співпраці громадської організації «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» із закладами професійно-технічної освіти поділилися Галина ЄЛЬНІКОВА (засновниця Школи) та Ірина ЛАПШИНА (Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія, Україна).

Під час круглого столу було організовано модеровану дискусію щодо шляхів і перспектив управління на основі партнерства при підготовці викладачів професійної освіти в Україні.

Питання, які обговорювалися під час круглого столу, викликали значний інтерес серед учасників.

Із матеріалами презентацій можна ознайомитися на сайті проєкту.

Попередня Participation in hearings in the Committee of the Verkhovna Rada ...