Всеукраїнський круглий стіл «СОЦІАЛЬНА ЗГУРТОВАНІСТЬ ТА ІНКЛЮЗІЯ В ОСВІТІ: ЄВРОПЕЙСЬКІ СТУДІЇ ДЛЯ МОЛОДІ» (29.04.2019, м. Київ)
29 квітня 2019 р. в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова відбувся Всеукраїнський круглий стіл та веб-конференція з міжнародною участю «СОЦІАЛЬНА ЗГУРТОВАНІСТЬ ТА ІНКЛЮЗІЯ В ОСВІТІ: ЄВРОПЕЙСЬКІ СТУДІЇ ДЛЯ МОЛОДІ» в рамках виконання Модулю Жана Моне «Соціальна згуртованість в освіті та врядуванні: Європейські Студії» та з нагоди шанування 30-річчя програми Жана Моне. Конференція та круглий стіл проходили за підтримки Міністерства молоді та спорту України та персонально заступника міністра О. ЯРЕМИ, який відкрив конференцію вітальним словом.
Також на відкритті заходу виступив проректор з навчальної та методичної роботи НПУ ім. М.П. Драгоманова професор Р. ВЕРНИДУБ, який відзначив важливість та актуальність заходу, передав вітання від ректора. Про програму Жана Моне, її стратегічні завдання та практику впровадження в Україні детально доповів п. П. КРАЙНІК, який відповідає за напрям програми Жана Моне в Національному Еразмус офісі. ). В пленарному засіданні круглого столу також було наведено кращі практики впровадження проектів в сфері інклюзії програми Еразмус+, що впроваджувались в НПУ ім. М.П. Драгоманова. З інформацією про сталість цих проектів та вплив на якість освітнього середовища виступили координатори відповідних проектів професор В. Сергієнко та професор Г. Нестеренко.
Робота круглого столу відбувалася за напрямами:
- Європейські студії для молоді: 30 років програми Жана Моне.
- Соціальна згуртованість в освіті: європейський досвід.
- Соціальні виміри в інклюзії.
- Інклюзія в молодіжній роботі.
В роботі круглого столу та веб конференції приймало участь більше 75 викладачів та студентів з різних вузів України та Європи (Genoa University (Italy), Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Кам’янець-Подільский Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. В програмі конференції було проведено пленарне засідання (модератор – професор М. Нестерова, академічний координатор модулю Жана Моне). Пленарні доповіді відкрила професор Д. Спулбер із Університету Генуї (Італія), яка розповіла про інклюзивну політику та політику соціальної згуртованості в ЄС, зокрема, про італійський досвід. Захід був не тільки міжнародним, а й міждисциплінарним – об’єднувались експертні точки зору фахівців зі сфери інклюзивної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності, а також представники громадянського суспільства (лідери громадських організацій з Данії та України, які займаються проблемами інклюзії Згідно напрямам роботи круглого столу виступили академік В. Синьов, професор М. Шеремет, професор Н. КОЧУБЕЙ та інші. Про соціальні виміри інклюзивної роботи доповіла Р. Кравченко, голова Громадської організації «Благодійне товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень Джерела» з інформацією про спільний проект з організацією European House (Данія), керівник якої JENS KRAGH NIELSEN – Project Coordinator, Bornholm Project Office, The European House, Denmark виступав он-лайн.
Також на пленарному засіданні виступила академічний координатор модулю Жана Моне п. М. НЕСТЕРОВА (Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, 587057-EPP-1-2017-1-UA-EPPJMO-MODULE ) з інформацією про впровадження проекту Жана Моне, про важливість імплементації європейських цінностей та кращих європейських практик соціальної згуртованості в освітнє середовище України, особливо в сфері інклюзії та молодіжної роботи.
Після пленарних доповідей була організована робоча Web-конференція з іноземними партнерами із Данії та Італії стосовно практичної імплементації європейського досвіду в роботу з молоддю, зокрема, в інклюзивній сфері. Модератор – М. Нестерова, д. філос. н., доцент, професор кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності. Основними питаннями веб-конференції був обмін досвідом та кращі результати щодо впровадження проектів Жана Моне задля інноваційних змін в вищій освіті та молодіжній роботі. Також були окреслені напрямки реалізації спільного проекту щодо практичної імплементації структурних інновацій у вищу педагогічну освіту та молодіжної роботи в рамках програми Erazmus+ Youth.
Матеріали круглого столу будуть розміщені на сайті проекту Жана Моне SCEGES, факультету менеджменту освіти та науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, опубліковані в наукових часописах «Корекційна педагогіка та спеціальна психологія», «Вища освіта України».
Деталі про захід за посиланням: www.sceges.info та https://www.facebook.com/SCEGES/
Додатково:
Інформація про проект «Соціальна згуртованість в освіті і врядуванні: Європейські студії» (SCEGES) 587057-EPP-1-2017-1-UA-EPPJMO-MODULE:
Період реалізації проекту: 1/09/2017-31/08/2020, отримувач гранту НПУ ім. М.П. Драгоманова. Академічний координатор: д.філос.н., доцент, доцент кафедри менеджменту та інноваційних технологій НПУ ім. М.П. Драгоманова Марья Нестерова. Контакти: [email protected], +380503113435 (What’s up), +38097-295-60-90 (Viber).
Цілі та завданні проекту: розробка нових курсів у галузі дослідження європейської соціальної згуртованості, включаючи розробку методології та методів дослідження та викладання теоретичного та практичного матеріалу; проведення міжвузівської підготовки; розробка удосконалення програми професійної майстерності для лідерів громадянської спільноти та керівників державних адміністрацій.
Очікувані результати: створення модульного курсу, розробка двох відповідних нових заходів – круглого столу та веб-конференції з актуальних питань європейської інтеграції та розвитку громадянського суспільства в Україні; проведення 5 семінарів з актуальних тем питань ЄС; здійснення 2 навчальних візитів до країн-членів ЄС (Іспанії та Великої Британії) для обміну європейським досвідом; розробка віртуальної платформи, веб-порталу проекту; видання наукових праць про методологію проекту; розробка дидактичних матеріалів.