Ключові завдання освітньої реформи в Україні
27 травня 2015 р. у рамках круглого столу, організованого громадською ініціативою Реанімаційний Пакет Реформ, відбулося обговорення концептуальних положень і ключових завдань освітньої реформи, що мають реалізуватися новим Законом України «Про освіту», з метою надання суспільству відповідей про можливості та ризики законодавчих ініціатив.
У заході взяли участь Голова Комітету ВРУ з питань науки і освіти Лілія Гриневич, директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук, менеджер з аналітичної роботи Національного Еразмус+ офісу в Україні Жанна Таланова, головний експерт групи ОСВІТА Реанімаційного Пакету Реформ Володимир Бахрушин, представники Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, а також експерти, представників державних інституцій, батьківських об’єднань, громадських організацій, що задіяні у законотворчій діяльності щодо підготовки проекту Закону України «Про освіту».
Учасники круглого столу дійшли згоди щодо того, що новий Закон «Про освіту» має передбачити забезпечення доступу до якісної освіти (зокрема, шляхом різноманітності надання освітніх послуг для дошкільної та початкової освіти – сімейна освіта, індивідуальна освітня діяльність, створення умов для осіб з особливим освітніми потребами), 12-річну середню освіту (шляхом забезпечення трирічної профілізації академічного та професійного спрямування з урахуванням стандарту обов’язкової повної загальної середньої освіти), децентралізацію та демократизацію управління освітою (зокрема, шляхом законодавчо унормованої обов’язкової участі громадськості та батьків у відкритому та прозорому процесі прийняття рішень у сфері освіти на всіх рівнях управління), розширення автономії закладів освіти (академічної, кадрової, організаційної, фінансової), розбудову національної системи забезпечення якості освіти та визначення відповідальності за якість освіти державних інституцій, закладів освіти, провайдерів освітньої діяльності, батьків та здобувачів освіти.