Міжнародний круглий стіл «Кращі європейські практики розвитку спільнот» (25.05.2020, on-line)


25 травня 2020 р. в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова в онлайн форматі проведено міжнародну наукову конференцію «Сучасні виміри соціокультурної діяльності» та міжнародний круглий стіл «Кращі європейські практики розвитку спільнот» в рамках виконання Модулю Жана Монне «Соціальна згуртованість в освіті та врядуванні: Європейські Студії» SCEGES (587057-EPP-1-2017-1-UA-EPPJMO-MODULE).

Робота міжнародної конференції відбувалася за напрямами:
1. Новітній міждисциплінарний статус соціокультурної діяльності. / Modern interdisciplinary status of socio-cultural activity.
2. Соціокультурне середовище особистісного та професійного розвитку. / Socio-cultural environment of personal and professional development.
3. Соціокультурна діяльність як передумова інноваційного та стійкого розвитку регіонів. / Socio-cultural activity as a prerequisite for innovative and sustainable development of regions.
4. Соціокультурні технології розвитку спільнот: європейський досвід. / Sociocultural Technologies for Community Development: A European Experience.

У роботі круглого столу та веб конференції взяли участь більше 60 викладачів та студентів з різних ЗВО України та Європи (Genoa University (Italy), Lodz University (Poland), Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Сумський національний аграрний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького, Київський національний університет культури і мистецтв, Інститут модернізації змісту освіти . В рамках програми конференції було проведено пленарне засідання круглого столу (модератор – професор М. Нестерова, академічний координатор модулю Жана Моне SCEGES). З вітальним словом, а також з інформацією про програму Жана Моне, її стратегічні завдання та досвід впровадження в Україні кращих практик розвитку спільнот виступив П. Крайнік, який відповідає за напрям програми Жана Моне в Національному Еразмус+ офісі в Україні. Пленарні доповіді відкрила внутрішній європейський експерт модулю «Соціальна згуртованість в освіті та врядуванні: Європейські Студії», професор К. Баранцева з Університету Лодзь (Польща), яка розповіла про наявні протиріччя та виклики в процесах згуртування в європейських країнах. Також виступила доктор Д. Спулбер із Університету Генуї (Італія), яка розповіла про кращі європейські практики згуртування, зокрема досвід італійців під час карантинних заходів. Також на пленарному засіданні виступила український експерт О. Оржель, внутрішній експерт модулю з євроінтеграції М. Чулаєвська, доцент експерт з якості освіти О. Мельник (APREI, СНАУ), професор Н. Кочубей та інші.

Основними питаннями круглого столу був обмін досвідом та кращі результати щодо впровадження європейських практик розвитку спільнот, подальших можливостей впровадження результатів проєктів Жана Монне задля інноваційних змін в суспільному розвитку та вищій освіті. Під час круглого столу було проведено панельну дискусію «Напрями та завдання практичної імплементації європейського досвіду розвитку спільнот в систему освіти України». Дебати та виступи міжнародного круглого столу відбувалися між студентами та молодими вченими НПУ ім. М.П. Драгоманова та НАДУ. Захід був не тільки міжнародним, а й міждисциплінарним – поєднались експертні точки зору фахівців зі сфери державного управління, педагогіки та менеджменту соціокультурної діяльності, а також представників громадянського суспільства України та Європи – AREVE, APREI, фонд «Освіта для демократії», Європейський молодіжний парламент (Україна, Білорусь), тощо.
Матеріали міжнародної конференції та міжнародного круглого столу розміщені на сайті проєкту Жана Монне SCEGES, факультету менеджменту освіти та науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, опубліковані в науковому часописі «Вища освіта України».

Деталі про захід за посиланнями: www.sceges.info та https://www.facebook.com/SCEGES/ 

Попередня Запрошуємо викладачів закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти України ...