Навчальний візит для експертів з реформування вищої освіти «Культура якості на практиці: досвід Шотландії та Університету Единбургу» (Quality Culture in Practice: Scotland and the University of Edinburgh) (5-6.10.17, Scotland)
Ðазва заÑ
одÑ: ÐавÑалÑний вÑÐ·Ð¸Ñ Ð´Ð»Ñ ÐµÐºÑпеÑÑÑв з ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи «ÐÑлÑÑÑÑа ÑкоÑÑÑ Ð½Ð° пÑакÑиÑÑ: доÑвÑд ШоÑландÑÑ Ñа УнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÐдинбÑÑгÑ» (Quality Culture in Practice: Scotland and the University of Edinburgh)
ТеÑмÑн пÑоведеннÑ: 5-6 жовÑÐ½Ñ 2017 ÑокÑ
ÐÑÑÑе пÑоведеннÑ: УнÑвеÑÑиÑÐµÑ ÐдинбÑÑÐ³Ñ (ШоÑландÑÑ, Ðелика ÐÑиÑанÑÑ)
УÑаÑники вÑд УкÑаÑни:
⢠Ðобко ТаÑаÑ, пеÑÑий пÑоÑекÑÐ¾Ñ Ð£ÐºÑаÑнÑÑкого каÑолиÑÑкого ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ, ÐаÑÑоналÑний екÑпеÑÑ Ð· ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи;
⢠СÑавиÑÑкий ÐндÑÑй, доÑенÑ, кооÑдинаÑÐ¾Ñ ÐÐТС ÐиÑвÑÑкого наÑÑоналÑного ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÑÐ¼ÐµÐ½Ñ Ð¢Ð°ÑаÑа ШевÑенка, ÐаÑÑоналÑний екÑпеÑÑ Ð· ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи.
ÐÑогÑама: http://supporthere.org/edinburgh2017
ÐаÑеÑÑали: http://supporthere.org/edinburgh2017/page/documents-presentations-1
ÐÐÐТ
ÐлÑÑова ÑнÑоÑмаÑÑÑ:
ÐÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ð¾Ñ Ð¼ÐµÑÐ¾Ñ Ð¿ÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑного вÑзиÑÑ Ð±Ñло поÑиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð¿Ñо ESG 2015 на пÑакÑиÑÑ Ð² конкÑеÑнÑй ÑÑÑановÑ, оÑобливо в ÑаÑÑÐ¸Ð½Ñ Ð²Ð½ÑÑÑÑÑнÑого забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ. ÐеÑедбаÑалоÑÑ Ð¾Ð±Ð³Ð¾Ð²Ð¾ÑиÑи пиÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑпÑавлÑÐ½Ð½Ñ ÐºÑлÑÑÑÑÐ¾Ñ ÑкоÑÑÑ Ð² навÑалÑниÑ
ÑÑÑановаÑ
, визнаÑиÑи ÑÐ¾Ð»Ñ Ð²ÑÑÑ
ÑÑейкÑ
олдеÑÑв (ÑÑÑденÑи, ÑпÑвÑобÑÑники Ñа ÑнÑÑ Ð·Ð°ÑÑÐºÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ ÑÑоÑони), оÑганÑзаÑÑÐ¹Ð½Ñ Ð²ÑдповÑдалÑнÑÑÑÑ Ð·Ð° ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа пÑдÑÑÐ¸Ð¼ÐºÑ ÐºÑлÑÑÑÑи ÑкоÑÑÑ, ÑозглÑнÑÑи пÑакÑÐ¸ÐºÑ Ð¿Ð¾Ð²âÑÐ·Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð½ÑÑÑÑÑнÑÐ¾Ñ ÑкоÑÑÑ Ð· зовнÑÑнÑÐ¾Ñ ÑиÑÑÐµÐ¼Ð¾Ñ Ð³Ð°ÑанÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ ÐºÑаÑни.
УÑаÑники заÑ
одÑ:
ÐÑлÑÑе 30 ÑÑаÑникÑв Ð·Ñ Ð¡Ñ
ÑÐ´Ð½Ð¾Ñ ÐвÑопи, кÑаÑн ЦенÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ ÐзÑÑ Ñа ÐлизÑкого СÑ
одÑ, ÐалканÑÑкого ÑегÑÐ¾Ð½Ñ Ð±Ñли запÑоÑÐµÐ½Ñ Ð½Ð° ÑемÑнаÑ. СлÑд зазнаÑиÑи, Ñо до подÑÑ Ð±Ñло пÑоведено ÑпеÑÑалÑне попеÑÐµÐ´Ð½Ñ Ð¾Ð¿Ð¸ÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑеÑед ÑÑаÑникÑв. Це допомогло пÑоÑÑниÑи ÑÑÑдноÑÑ Ð² ÑозÑмÑÐ½Ð½Ñ ÑÑÑаÑного еÑÐ°Ð¿Ñ Ð³Ð°ÑанÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð² ÑнÑвеÑÑиÑеÑаÑ
. Ðожна кÑаÑна бÑла пÑедÑÑавлена одним або двома оÑобами, Ñо дозволило зÑобиÑи знайомÑÑво з ними набагаÑо пÑоÑÑÑÑим, нÑж на ÑнÑиÑ
аналогÑÑниÑ
заÑ
одаÑ
.
ÐÐ¿Ð¸Ñ Ñ ÐºÐ»ÑÑова ÑнÑоÑмаÑÑÑ:
Ðоловним лейÑмоÑивом ÑемÑнаÑÑ Ð±Ñло Ð´Ð¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ ÑакÑÑ, Ñо ÑкÑÑÑÑ Ð½Ðµ Ñ Ð²ÑÑÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ ÑаÑÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ ÑобоÑи, а Ð¼Ð°Ñ Ð±ÑÑи Ð´Ð¾Ð´Ð°Ð½Ð¾Ñ Ð²Ð°ÑÑÑÑÑÑ Ð´Ð»Ñ ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ð¾Ð³Ð¾ ÑÑÑденÑа. ÐаÑпÑавдÑ, Ñаме Ñакий пÑдÑ
Ñд ÑобиÑÑ Ð²Ð¸Ð²ÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÑлÑÑÑÑи ÑкоÑÑÑ ÐµÐºÐ¾Ð½Ð¾Ð¼ÑÑно доÑÑлÑним Ñа важливим. ÐнаÑлÑдок ÑÑого, бÑдÑ-ÑÐºÑ Ð´ÑÑ Ð· покÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð½Ð°Ð²ÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑозглÑдаÑÑÑ Ñ Ð¼Ð°ÐºÑоекономÑÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ Ð¼Ð°ÑÑÑÐ°Ð±Ñ Ñк ÑÑимÑлÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²ÑÑÑÑ ÐµÐºÐ¾Ð½Ð¾Ð¼Ñки. Такий пÑдÑ
Ñд Ð²Ð¸Ð¼Ð°Ð³Ð°Ñ Ð¿Ð¾ÑÑÑйного ÑдоÑÐºÐ¾Ð½Ð°Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð²ÑÑÑ
ÑкладовиÑ
ÑкоÑÑÑ Ð½Ð° вÑÑÑ
ÑÑ ÑÑвнÑÑ
. Ðоловна ÑÑÐ»Ñ Ð±ÑдÑ-ÑÐºÐ¾Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ Ñз забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ â ÑозÑиÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа покÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ ÑÑÑденÑÑÑкого доÑвÑдÑ. Це Ð¼Ð°Ñ Ð±ÑÑи ÑакÑаменÑалÑним пиÑаннÑм пÑи запÑÐ¾Ð²Ð°Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð±ÑдÑ-ÑкиÑ
змÑн Ñ Ð·Ð°Ñ
одÑв Ñз забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ.
ÐадзвиÑайно важливим Ñ Ð¿ÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑÑйного монÑÑоÑÐ¸Ð½Ð³Ñ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам, навÑалÑÐ½Ð¸Ñ ÐºÑÑÑÑв, меÑодики викладаннÑ. ЩоÑÐ¾ÐºÑ ÑекÑоÑÐ°Ñ Ð£Ð½ÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð¼. ÐдинбÑÑг визнаÑÐ°Ñ ÐºÑлÑка оÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ñ, ÑпÑÑÐ¼Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð¾ оÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам, Ñодо покÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð½Ð°Ð²ÑаннÑ. ЩоÑÐ¾ÐºÑ Ð¿ÑогÑами звÑÑÑÑÑÑ Ð¿Ñо пÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ñ Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ð¸ Ñ Ð¾ÑÑÐ¸Ð¼Ð°Ð½Ñ ÑезÑлÑÑаÑи. РнаÑÐ¸Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÐ°Ñ Ð²Ð°ÑÑо налагодиÑи пÑакÑÐ¸ÐºÑ Ð¿Ð¾ÑÑановки ÑÑлей покÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð½Ð°Ð²ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð¿ÐµÑед наÑими оÑвÑÑнÑми пÑогÑамами Ñ Ð·Ð²ÑÑноÑÑÑ Ñодо ÑÑ ÑеалÑзаÑÑÑ. Ркожного аÑдиÑÑ, опиÑÑваннÑ, оÑÑнки ÑÑеба ÑобиÑи ÑпÑавлÑнÑÑÐºÑ Ð²Ð¸Ñновки, ÑÑ Ð²Ð¿ÑоваджÑваÑи Ñ ÐºÐ¾Ð¼ÑнÑкÑваÑи, ÑÐºÑ Ð·Ð¼Ñни внаÑлÑдок ÑÑого вÑдбÑлиÑÑ. Це Ð¼Ð°Ñ ÑÑаÑи ÑаÑÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑÑÐºÐ¾Ñ ÐºÑлÑÑÑÑи Ñ Ð¿ÑакÑики. СлÑд взÑÑи ÑÐ¾Ð±Ñ Ð·Ð° пÑавило, Ñо нÑÑкого опиÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ðµ ÑлÑд пÑоводиÑи, ÑкÑо ми не гоÑÐ¾Ð²Ñ Ð²Ð¿ÑоваджÑваÑи ÑкÑÑÑ Ð·Ð¼Ñни. ÐоÑÑÑбно ÑнвеÑÑÑваÑи ÑÐ°Ñ Ñ Ð·ÑÑÐ¸Ð»Ð»Ñ Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð°Ð»ÑÑÑ Ð´ÑÑ.
Ðелика ÑÐ¾Ð»Ñ Ð½Ð°Ð´Ð°ÑÑÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñа пÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ ÑкоÑÑÑ, оÑкÑлÑки Ñе ÑозглÑдаÑÑÑÑÑ Ñк ÑÑÑаÑегÑÑне Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ. ÐÐ»Ñ ÑÑого в ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð¼. ÐдинбÑÑг ÑозÑоблений ÑпеÑÑалÑний докÑменÑ, Ñо визнаÑÐ°Ñ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ ÑÐ´Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñа кожного ÑÑвнÑ. ÐеÑалÑнÑÑе з ним можна ознайомиÑиÑÑ Ð·Ð° поÑиланнÑм: http://www.docs.csg.ed.ac.uk/HumanResources/ExemplardocumentSE_Jul15.pdf.
ÐезважаÑÑи на ÑÐ²Ð°Ð³Ñ Ð´Ð¾ ÑкÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ð¾ÐºÐ°Ð·Ð½Ð¸ÐºÑв вимÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑи, в ÑÑÐ¾Ð¼Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð¿Ð¾Ñали заÑÑоÑовÑваÑи кÑлÑкÑÑнÑ, зокÑема, вÑдÑоÑок ÑÑÑденÑÑв, Ñо здали ÑÑпиÑ. Також ваÑÑо акÑенÑÑваÑи ÑвагÑ, Ñо ÑÑпиÑи заÑаз пÑÐ¾Ñ Ð¾Ð´ÑÑÑ Ð°Ð½Ð¾Ð½Ñмно Ñа за ÑÑаÑÑÑ Ð´Ð²Ð¾Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв (один з Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð¾Ð²Ð½ÑÑнÑй, Ñкий поÑÑм пиÑе ÑеÑензÑÑ Ð½Ð° ÑÑÐ¿Ð¸Ñ Ñа його ÑÑÑÑкÑÑÑÑ, але не вÑÑÑÑаÑÑÑÑÑ Ñ Ð¿ÑоÑÐµÑ Ð¾ÑÑнÑваннÑ).
Також Ñ ÐеликÑй ÐÑиÑанÑÑ Ð·Ð½Ð°ÑÐ½Ñ ÐºÐ¾ÑÑи видÑлÑÑÑÑ Ð½Ð° пÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ²Ð°Ð»ÑÑÑкаÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв. Ð ÐдинбÑÑзÑÐºÐ¾Ð¼Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÑÑнÑÑ Ð½Ð°Ð²ÑÑÑ ÑпеÑÑалÑний ÐнÑÑиÑÑÑ ÑозвиÑÐºÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв (Institute for Academic Development). ÐÑн пÑопонÑÑ ÑÑзноманÑÑÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾ÑÑÑ Ð´Ð»Ñ ÑдоÑÐºÐ¾Ð½Ð°Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼Ð°Ð¹ÑÑеÑноÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв (http://www.ed.ac.uk/institute-academic-development/learning-teaching/cpd/cpd).
ЦÑÐºÐ°Ð²Ð¾Ñ Ñ Ð¿ÑакÑика Ñак Ð·Ð²Ð°Ð½Ð¾Ñ ÐдинбÑÑзÑÐºÐ¾Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑÐºÐ¾Ñ Ð½Ð°Ð³Ð¾Ñоди (Edinburgh Teaching Award, http://www.ed.ac.uk/institute-academic-development/learning-teaching/cpd/teaching-award). ÐаÑпÑавдÑ, Ñе не конкÑÑÑ Ð½Ð° кÑаÑого викладаÑа, а ÑÑкава пÑогÑама пÑоÑеÑÑйного ÑозвиÑÐºÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв в УнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÐдинбÑÑгÑ, закÑнÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÐºÐ¾Ñ Ð´Ð°Ñ Ð²Ð¸Ñокий пÑблÑÑний ÑÑаÑÑÑ Ñ Ñ Ð²Ð°Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¸Ð¼ елеменÑом Ð´Ð»Ñ Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼ÑÑного зÑоÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñа на виÑÑ Ð¿Ð¾ÑадÑ. ЧаÑÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑогÑами Ñ Ð½Ð°Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ñак званого “reflective blog” пÑо ÑвÑй викладаÑÑкий доÑвÑд Ñ Ð½Ð°Ð¹ÐºÑаÑÑ Ð¿ÑакÑики викладаннÑ. Таким Ñином в ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð·Ð°Ð¿ÑоваджÑÑÑÑ ÑÐµÐ¼Ñ ÐºÑаÑого Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð¿ÑблÑÑний диÑкÑÑÑ.
ÐÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑ Ð½Ð°ÑÐ°Ð·Ñ Ð·Ð¼ÑÑÐµÐ½Ñ Ð±ÑаÑи ÑÑаÑÑÑ Ñ ÑÑÑÐ¾Ñ Ð²Ð¸Ð´Ð°Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ: викладаннÑ, доÑлÑдженнÑ, адмÑнÑÑÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñа академÑÑне лÑдеÑÑÑво. ÐÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ðµ лиÑе пÑи доÑÑгненнÑÑ Ñ Ð²ÑÑÑ ÑÐ¸Ñ ÑÑеÑÐ°Ñ .
ÐнаÑÐ½Ñ ÑÐ¾Ð»Ñ Ñ Ð¿ÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑи вÑдÑгÑаÑÑÑ ÑÑÑденÑи. Ðо-пеÑÑе, вони здÑйÑнÑÑÑÑ Ð¾Ð¿Ð¸ÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²ÑеÑÐµÐ´Ð¸Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ð¾Ð³Ð¾ кÑÑÑÑ (Mid-course student feedback), Ñоб Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ Ð¼Ñг подивиÑиÑÑ Ð½Ð° Ñебе оÑима ÑÑÑденÑÑв Ñе пÑд ÑÐ°Ñ ÐºÑÑÑÑ Ñа опеÑаÑивно змÑниÑи ÑоÑÑ Ñ ÑÐ°Ð·Ñ Ð³Ð¾ÑÑÑÐ¾Ñ Ð¿Ð¾ÑÑеби. Ðо-дÑÑге, ÑÑÑденÑи надаÑÑÑ ÑвÑй ÑÑдбек по закÑнÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ð¾Ð³Ð¾ кÑÑÑÑ, а Ñакож ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ (ÐаÑÑоналÑне опиÑÑваннÑ), беÑÑÑÑ ÑÑаÑÑÑ Ñ ÑпеÑÑалÑÐ½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð¼ÑÑÑÑÑ Ð¿Ð¾ ÑдоÑÐºÐ¾Ð½Ð°Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¶Ð½Ð¾Ñ Ð´Ð¸ÑÑиплÑни. Ðо-ÑÑеÑÑ, СÑÑденÑÑÑка аÑоÑÑаÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ Ð¼. ÐдинбÑÑг Ð¼Ð°Ñ ÑÐ²Ð¾Ñ Ð½Ð¾Ð¼ÑнаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð½Ð°Ð¹ÐºÑаÑÐ¸Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв: Student-Led Teaching Award (https://www.eusa.ed.ac.uk/representation/campaigns/teachingawards/). Ðожливо, ÑлÑд запÑовадиÑи Ñей доÑвÑд в УкÑаÑнÑ. Також ваÑÑо вÑдзнаÑиÑи, Ñо ÑнÑвеÑÑиÑÐµÑ Ð²Ð¸Ð´ÑлÑÑ ÑÑлÑки на ÑÑÑденÑÑÑкий ÑоÑз 2,7 млн. ÑÑнÑÑв на ÑÑк, Ñо Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÑÐµÐ·Ð½Ð¾Ñ ÑÑÐ¼Ð¾Ñ Ð² ÑÐ°Ð¼ÐºÐ°Ñ Ð½Ð°ÑÐ¾Ñ ÐºÑаÑни.
ÐезважаÑÑи не ÑÑÑденÑо-ÑенÑÑований пÑÐ´Ñ Ñд, на неймовÑÑно виÑÐ¾ÐºÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾ÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð·Ð°Ð»ÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑÑденÑÑв, ÑеалÑно акÑÐ¸Ð²Ð½Ñ ÑобоÑÑ Ð²ÐµÐ´Ðµ лиÑе близÑко 5-10% ÑÑÑденÑÑв. ÐнÑÑ Ð¿ÑÐ¸Ñ Ð¾Ð´ÑÑÑ Ð»Ð¸Ñе на навÑаннÑ. ÐавÑÑÑ ÑÑдбек надаÑÑÑ Ð»Ð¸Ñе близÑко половини ÑÑÑденÑÑв (в кÑаÑÐ¾Ð¼Ñ Ð²Ð¸Ð¿Ð°Ð´ÐºÑ). Це поÑÑнÑÑÑÑÑÑ Ð´ÐµÐ¼Ð¾ÐºÑаÑÑÑÑ: Ñ Ð¾ÑÐµÑ Ð±ÐµÑÐµÑ ÑÑаÑÑÑ, не Ñ Ð¾ÑÐµÑ â не беÑеÑ. ÐÑоÑе говоÑиÑи пÑо виÑокий ÑÑÐ²ÐµÐ½Ñ Ð·Ð°Ð»ÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñа ÑепÑезенÑаÑÐ¸Ð²Ð½Ñ ÑезÑлÑÑаÑи â не доводиÑÑÑÑ.
СлÑд зазнаÑиÑи, Ñо в ÑоÑландÑÑкÑй ÑиÑÑÐµÐ¼Ñ Ñ Ð·Ð¾Ð²Ð½ÑÑÐ½Ñ Ð°ÐºÑедиÑаÑÑÑ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ Ð² ÑÑломÑ, пÑоÑе Ð½ÐµÐ¼Ð°Ñ Ð·Ð¾Ð²Ð½ÑÑнÑÐ¾Ñ Ð°ÐºÑедиÑаÑÑÑ Ð¾ÐºÑÐµÐ¼Ð¸Ñ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам. Це зобовâÑзÑÑÑÑÑÑ ÑобиÑи Ñам ÑнÑвеÑÑиÑеÑ. ÐÑдповÑдно ÑнÑвеÑÑиÑÐµÑ Ð¼. ÐдинбÑÑÐ³Ñ Ð¼Ð°Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ñ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÐ¾Ñ Ð¿ÑогÑами: (1) ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ñ Ð·Ð°Ð¿ÑÑк пÑогÑами; (2) ÑоÑÑÑний монÑÑоÑинг по виÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð½Ð°Ð¿ÐµÑед ÑÑлÑÑ Ð¿Ð¾ÐºÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑогÑами; (3) пеÑÑодиÑний аÑÐ´Ð¸Ñ Ð¿ÑогÑами Ñа ÑÑ ÑезÑлÑÑаÑивноÑÑÑ Ð½Ð° Ð²Ð¸Ñ Ð¾Ð´Ñ. Ðез ÑÑмнÑвÑ, йдеÑÑÑÑ Ð½Ðµ пÑо Ñе, Ñоб знайÑи помилки Ñ ÐºÐ¾Ð³Ð¾ÑÑ ÐºÐ°ÑаÑи, а пÑо пÑÐ´Ñ Ñд вдоÑконаленнÑ, пÑи ÑÐºÐ¾Ð¼Ñ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ Ñдно пеÑебÑваÑи в поÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ð¼Ñ ÑÐµÐ¶Ð¸Ð¼Ñ Ð¿Ð¾ÐºÑаÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑогÑами Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑного доÑвÑÐ´Ñ ÑÑÑденÑÑв.
Ðожна Ñакож вÑдзнаÑиÑи Ñ Ð¿ÐµÐ²Ð½Ñ ÑкладноÑÑ, з Ñкими зÑÑÑÑÑÑаÑÑÑÑÑ ÑнÑвеÑÑиÑеÑ. ÐокÑема бÑло вÑдзнаÑено, Ñо ÑиÑÑема ÑейÑингÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´Ð¾ÑлÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ñ Ð½Ð°ÑÐ°Ð·Ñ ÑакÑиÑно не виконÑÑ ÑвоÑÑ ÑолÑ. ÐÑÑ Ð¶ÑÑнали бÑли пÑоÑÐ°Ð½Ð¶Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ Ð·Ð° ÑкÑÑÑÑ Ð´Ð¾ÑлÑдженÑ, а викладаÑÑв Ñа ÑнÑвеÑÑиÑÐµÑ Ð¾ÑÑнÑвали за кÑлÑкÑÑÑÑ Ð¿ÑблÑкаÑÑй Ñ Ð¶ÑÑÐ½Ð°Ð»Ð°Ñ Ð²ÑдповÑдного ÑейÑингÑ. Ð¦Ñ ÑиÑÑема пÑизвела до викÑÐ¸Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ ÑезÑлÑÑаÑÑв Ñа не зовÑÑм ÑеÑного пÑедÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð²ÑдповÑÐ´Ð½Ð¸Ñ Ð½Ð°ÑковÑÑв Ñ Ð¶ÑÑÐ½Ð°Ð»Ð°Ñ . ÐаÑаз планÑÑÑÑÑÑ ÑиÑÑÐµÐ¼Ñ Ð¼Ð¾Ð´Ð¸ÑÑкÑваÑи.
ÐиÑновки Ñ Ð¿ÑопозиÑÑÑ/ÑекомендаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð£ÐºÑаÑни:
1. ÐÑодовжиÑи пÑоÑвÑÑниÑÑÐºÑ ÑобоÑÑ Ð´Ð»Ñ ÑÑвÑдомленнÑ, Ñо пеÑÑоÑеÑÐ³Ð¾Ð²Ñ Ð²ÑдповÑдалÑнÑÑÑÑ Ð·Ð° ÑкÑÑÑÑ Ð½ÐµÑе Ñам навÑалÑний заклад, а ÑиÑÑема зовнÑÑнÑого забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð¼Ð°Ñ ÑлÑжиÑи виÑам Ð´Ð»Ñ Ñого, Ñоб ÑÑ
Ð½Ñ ÑиÑÑема внÑÑÑÑÑнÑого забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð´Ð°Ð²Ð°Ð»Ð° ÑезÑлÑÑаÑ.
2. ÐапÑовадиÑи пÑинÑип закÑиÑÑÑ ÐºÐ¾Ð»Ð° “Close the loop”. Ркожного аÑдиÑÑ, опиÑÑваннÑ, оÑÑнки ÑÑеба ÑобиÑи ÑпÑавлÑнÑÑÐºÑ Ð²Ð¸Ñновки, ÑÑ
впÑоваджÑваÑи Ñ ÐºÐ¾Ð¼ÑнÑкÑваÑи, ÑÐºÑ Ð·Ð¼Ñни внаÑлÑдок ÑÑого вÑдбÑлиÑÑ. Це Ð¼Ð°Ñ ÑÑаÑи ÑаÑÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑÑÐºÐ¾Ñ ÐºÑлÑÑÑÑи Ñ Ð¿ÑакÑики.
3. Ðажливо визнаÑиÑиÑÑ, Ñка ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð· ÑоÑки зоÑÑ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ñ Ð½Ð°Ð¹Ð±ÑлÑÑ ÑелеванÑÐ½Ð¾Ñ Ñ Ð·ÑÑÑÐ½Ð¾Ñ Ð´Ð»Ñ Ð²ÑдобÑÐ°Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ ÑиÑÑаÑÑÑ Ð² Ð´Ð°Ð½Ð¾Ð¼Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ñ, Ñ Ð½Ð°Ð²ÑиÑиÑÑ ÑÑ ÑегÑлÑÑно збиÑаÑи Ñ Ð°Ð½Ð°Ð»ÑзÑваÑи
4. ÐпÑовадиÑи ÑиÑÑÐµÐ¼Ñ ÑоÑÑÑного монÑÑоÑÐ¸Ð½Ð³Ñ Ð¿ÑогÑам з залÑÑеннÑм зовнÑÑнÑÑ
екÑпеÑÑÑв не на ÑоÑмалÑниÑ
заÑадаÑ
, Ñо допоможе ÑÑÑÑÑво ÑÑ
ÑдоÑконалиÑи.
5. СпÑиÑÑи залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑÑденÑÑв до вÑÑÑ
ÑоÑм Ð½Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÑÐ´Ð±ÐµÐºÑ Ñа ÑÑаÑÑÑ Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÑнÑзаÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ
пÑогÑам Ñа кÑÑÑÑв.
6. РозглÑнÑÑи доÑÑлÑнÑÑÑÑ Ð·Ð°Ð¿ÑÐ¾Ð²Ð°Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð² наÑиÑ
виÑаÑ
аналога до CPD (Continuing Professional Development) Framework, Ñк внÑÑÑÑÑнÑÐ¾Ñ ÑиÑÑеми пÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ²Ð°Ð»ÑÑÑкаÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв, а Ñакож ÑÑимÑлÑваÑи пÑакÑÐ¸ÐºÑ Ð¾Ð±Ð¾Ð²âÑзкового ÑÑажÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ð° Ð±Ð°Ð·Ñ Ð·Ð¾Ð²Ð½ÑÑнÑÑ
оÑганÑзаÑÑй, Ñо ÑпÑиÑÑиме ÑеалÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ Ð¿ÑдвиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑкоÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ.
7. РозÑиÑиÑи залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°ÑÑв до адмÑнÑÑÑÑаÑÐ¸Ð²Ð½Ð¾Ñ ÑобоÑи Ñа лÑдеÑÑÑва в пÑоекÑаÑ
.