II Міжнародна науково-практична конференція “Розбудова внутрішніх систем забезпечення якості у ЗВО України: інструменти та виклики” (17-18.11.2022, онлайн/офлайн)

17-18 листопада 2022 р., Команда Національного Еразмус+ офісу в Україні та Національної команди експертів виступили співорганізаторами II Міжнародної науково-практичніої конференції “Розбудова внутрішніх систем забезпечення якості у ЗВО України: інструменти та виклики”. У заході взяли участь науковці, викладачі, здобувачі вищої освіти, представники ринку праці та інші зацікавлені особи.

Деталі про конференцію – за покликанням тут.

МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЇ.

РЕКОМЕНДАЦІЇ IІ Міжнародної науково-практичної конференції «РОЗБУДОВА ВНУТРІШНІХ СИСТЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ: ІНСТРУМЕНТИ ТА ВИКЛИКИ» (17-18 листопада 2022 р.)


Напрями роботи конференції:

  1. Забезпечення якості освіти при перезарахуванні результатів навчання, здобутих шляхом неформальної або інформальної освіти.
  2. Впровадження мікрокваліфікацій як інструменту, що забезпечує гнучкість освітньої та професійної траєкторії.
  3. Інтернаціоналізація як інструмент реалізації політики ЗВО у забезпеченні якості освіти.
  4. Роль опитувань у прийнятті інституційних рішень ЗВО щодо забезпечення якості освіти.
  5. Нормативне регулювання. Розроблення освітніх стандартів на компетентнісній основі як базовий інструмент забезпечення якості вищої освіти.

З вітальними словами до учасників конференції звернулися перший заступник міністра освіти і науки України Андрій ВІТРЕНКО, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрій БУТЕНКО, голова Національного агентства кваліфікацій Юрій БАЛАНЮК та ректор КНУ імені Тараса Шевченка Володимир БУГРОВ. Всі спікери наголосили на важливості обговорення проблеми забезпечення якості освіти та закликали до цікавої дискусії і пошуку актуальних моделей із забезпечення якісного освітнього процесу.

Відкриваючи панельні дискусії, проректор з науково-педагогічної роботи КНУ Андрій ГОЖИК зауважив: «Другу конференцію було вирішено зробити тематичною. У першу чергу її присвячено новим викликам, що постають перед вищою освітою України. Серед них питання зарахування результатів, здобутих шляхом неформальної або інформальної освіти. Правова база та практичний досвід європейських країн у цьому процесі. Також вперше ми торкнемося питань формування мікрокваліфікацій, мікрокрокредитних програм і їх визнання в межах європейського простору вищої освіти. Тут і українські, і європейські університети мають незначний досвід. Тому нам важливо йти у цьому питанні разом. І ще однією темою для дискусій стане те, яку роль відіграють опитування студентів для управління якістю».

У межах першої панелі «Забезпечення якості освіти при перезарахуванні результатів навчання, здобутих шляхом неформальної або інформальної освіти», заслухано доповіді: керівника експертної групи з питань фахової передвищої освіти директорату фахової передвищої, вищої освіти Міністерства освіти і науки України Ігоря БАЛУБИ; проректора з науково-педагогічної роботи Національного університету «Одеська Морська Академія», Національного експерта з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Вадима ЗАХАРЧЕНКА; проректора з навчальної роботи Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» Анатолія МЕЛЬНИЧЕНКА та начальника навчально-методичного відділу цього ж університету Тетяну ЖЕЛЯСКОВУ; проректорку Кельнського університету Беатрікс БУССЕ; доцентку Тбіліського державного університету імені Іване Джавахішвілі, Іріне ДАРЧІА. Доповідачі поділилися досвідом визнання результатів формальної та неформальної освіти, запропонували власні бачення, щодо методології визнання результатів попереднього навчання.

Відповідно до тематики другої панелі «Впровадження мікрокваліфікацій як інструменту, що забезпечує гнучкість освітньої та професійної траєкторії» з доповідями виступили: старший експерт з розвитку людського капіталу – координатор проєкту модернізації кваліфікацій (European Training Foundation) Ар’єн ДЕЙ; член Національного агентства кваліфікацій, Національного експерта з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Юрій РАШКЕВИЧ; заступник Виконавчого директора Об’єднання, Голова Галузевої Ради Об’єднання Федерації металургів України, член Комітету з питань оцінювання якості вищої освіти Національного агентства із забезпечення якості освіти Олена КОЛЕСНІКОВА, які обговорили підходи до впровадження мікрокваліфікацій у вищій освіті, визнання часткових кваліфікацій у сфері вищої освіти як елементу гнучкості кар’єрної траєкторії.

«Україна веде постійну роботу з реформування інтернаціоналізації освіти, набуття кращих практик світового досвіду, адаптації до глобалізаційних процесів. І в умовах війни ці процеси не тільки не припинялися, а й отримали потужний розвиток», – наголосив ректор КНУ Володимир БУГРОВ, розпочинаючи обговорення на панелі «Інтернаціоналізація як інструмент реалізації політики ЗВО у забезпеченні якості освіти». Доповідачі, серед яких Національна експертка з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Світлана КАЛАШНІКОВА; президент Національного  університету «Києво-Могилянська академія» Сергій КВІТ; проректорка з міжнародного співробітництва КНУ Ксенія СМИРНОВА; проректорка з міжнародних зв’язків Карлового університету (Прага) Маркета КРЖИКОВА; координатора команди Національних експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Жанна ТАЛАНОВА, говорили про нові форми інтернаціоналізації вищої освіти та про її важливість у забезпеченні якості вищої освіти.

Жваве обговорення відбулося і під час четвертої панелі «Роль опитувань у прийнятті інституційних рішень ЗВО щодо забезпечення якості освіти», в роботі якої взяли участь доцент Національного університету водного господарства та природокористування Віктор КОРБУТЯК; доцент Національного  університету «Києво-Могилянська академія», Національний експерт з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Михайло ВИННИЦЬКИЙ; ректор КНУ імені Тараса Шевченка Володимир БУГРОВ разом з проректором з науково-педагогічної роботи Андрієм ГОЖИКОМ та завідувачем кафедри методології та методів соціологічних досліджень Миколою СИДОРОВИМ. Учасники дискусії ділилися власним досвідом опитування студентів і застосування їхніх результатів щодо прийняття рішень у ЗВО щодо забезпечення якості освіти.

Про нормативне регулювання, розробку освітніх стандартів на компетентнісній основі говорили на п’ятій панелі. Було заслухано доповіді генерального директора директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН України, Національного експерта з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ Олега ШАРОВА; заступниці голови Національного агентства із забезпечення якості освіти, членкиню комітету з питань етики Олену Єременко; члена Національної команди експертів з реформування вищої освіти Володимира БАХРУШИНА; члена галузевої експертної ради у галузі знань 22 “Охорона здоров’я” при Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти Костянтина АГАФОНОВА.

За результатами конференції опубліковано електронний науковий збірник. Усі учасники отримали сертифікати. З відеоматеріалами виступів та презентаціями доповідачів можна ознайомитись на сайті Конференції.

Підготовлено за матеріалами Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 

Попередня Reskilling & Upskilling: Fostering Intergenerational cooperation (17.11.2022)