Пошук

Action

Проєкти

Короткий опис:

Мета та завдання проєкту:
− Розробити та сприяти створенню основи для систематичної координації, управління та
постійного вдосконалення співпраці між університетами та містами в чотирьох українських
університетах;
− Створити центри співпраці між університетами та містами в чотирьох українських
університетах;
− Визначити та спланувати трансформаційний портфель дослідницьких, інноваційних та освітніх заходів, спрямованих на кліматичні зміни та сталий розвиток міст у співпраці між
викладачами, студентами та фахівцями;
− Надати інформацію та підтримати спільне навчання на основі успіхів, невдач та перешкод у
співпраці між університетами та містами в Україні, Іспанії та Швеції;
− Посилити спроможність партнерів програми UniCities у сфері системних інновацій;
− Ініціювати та сприяти інклюзивному процесу спільного творення між викладачами,
студентами та міськими зацікавленими сторонами з метою створення та підтримки центрів
співпраці між університетами та містами в чотирьох українських університетах;
− Створити центри співпраці між університетами та містами в чотирьох українських
університетах;
− Ініціювати та просувати інклюзивний процес спільного творення між викладачами,
студентами та міськими зацікавленими сторонами з метою створення та підтримки центрів
співпраці між університетами та містами в чотирьох українських університетах;
− Визначити та спланувати трансформаційний портфель дослідницьких, інноваційних та освітніх
заходів, спрямованих на перехід до кліматично нейтральних та сталих міст у співпраці між
викладачами, студентами та фахівцями;
− Створити точку відліку, надихнути на нову співпрацю між університетами та містами та
інформувати про дискусії в глобальному секторі вищої освіти щодо трансформаційної ролі
університетів у переході до кліматично нейтральних та сталих міст;
− Створити імпульс для залучення студентів через міждисциплінарні, багатосторонні та
орієнтовані на виклики літні школи, які поєднують архітектуру, урбаністику, соціологію, історію та розробку політики для розробки стратегій для вирішення глобальних викликів у різних місцевих контекстах у містах Східної та Західної Європи;
− Ознайомити студентів різних магістерських програм з ключовими концепціями, теоріями та методами у сферах “розумних та сталих міст” та “стратегій адаптації та пом’якшення наслідків зміни клімату”;
− Надати студентам практичний досвід роботи над вирішенням реальних проблем у
багатосторонньому середовищі через проєктну та магістерську роботу, орієнтовану на
вирішення проблем;
− Створити центри співпраці між університетами та містами в чотирьох українських
університетах;
− Створити точку відліку, надихнути на нову співпрацю між університетами та містами та сприяти дискусіям у глобальному секторі вищої освіти щодо трансформаційної ролі університетів у переході до кліматично нейтральних та сталих міст.

Напрями діяльності за проєктом:
− Аналіз успіхів, невдач та перешкод у сучасному ландшафті співпраці;
− Навчальний візит до програми “Життєздатні міста” в KTІ;
− Навчальний візит до ITD UPM;
− Онлайн-тренінг з системних інновацій;
− Семінар з формування сенсу;
− Дизайн центрів співпраці між університетами та містами, запуск заходу
− Планування сталого розвитку центрів співпраці між університетами та містами;
− Налагодження відкритої міжінституційної співпраці для стимулювання реплікації та
масштабування;
− Прототипування та тестування двох міждисциплінарних літніх шкіл “Формування міського
середовища для завтрашнього дня”;
− Розробка та пілотування міждисциплінарного проєктного магістерського курсу (7,5 ECTS)
“Розумні міста та стратегії адаптації до змін клімату і пом’якшення їх наслідків”;
− Розробка та реалізація проєктної роботи та магістерської роботи, орієнтованої на вирішення
проблем;
− Розробка плану розповсюдження для проєкту та для кожної установи;
− Створення візуальної ідентичності, присутності в Інтернеті та соціальних мережах;
− Інформаційні кампанії для міських зацікавлених сторін;
− Виробництво контенту та зв’язки зі ЗМІ;
− Фінальна конференція проєкту.

Очікувані результати:
У короткостроковій перспективі
1. Кількість перепідготовлених співробітників у сфері системних інновацій, моделей співпраці
університетів і партнерів та міждисциплінарного навчання, орієнтованого на вирішення
проблем, шляхом навчальних візитів до ПУМ та КТІ, а також онлайн тренінгу: викладачі – 36,
громадські партнери – 16;
2. Кількість перепідготовлених співробітників на тренінгу та семінарі з питань співпраці між
університетами та містами: співробітники університету – 28, громадські партнери – 8;
3. Кількість спільних сесій з розбудови мережі, розробки стратегій та формування спільних
портфоліо / щонайменше 6 на рік/ в університеті;
4. Кількість створених центрів або адміністративних підрозділів для співпраці між
університетами та містами: в українських університетах: 3 нових центри та 1 новий підрозділ
у складі новоствореного центру;
5. Кількість університетів, які прийняли плани сталого розвитку для центрів співпраці
університетів та міст, включаючи початковий портфель спільних зусиль, план фінансування та підходи до формування довірчого капіталу та сприяння створенню цінності: 4 університети
прийняли плани сталого розвитку, які були розроблені у співпраці між більш ніж 25
викладачами, студентами та практиками з кожного університету;
6. Кількість завантажень білої книги про трансформаційну роль університетів: 100 завантажень;
7. Кількість організацій, які підписали мережеву угоду про використання синергії та створення багатосторонніх консорціумів для подачі заявок на фінансування тощо:10 організацій;
8. Кількість студентів, викладачів та міських зацікавлених сторін, які взяли участь у двох літніх школах: 40 студентів, 8 викладачів, 10 зацікавлених сторін;
9. Кількість магістерських програм у чотирьох університетах, які будуть оновлені новим курсом “Розумні міста та стратегії адаптації до зміни клімату і пом’якшення наслідків” (7,5 ECTS): Магістерські програми;
10. Кількість студентів, зарахованих на пілотний курс магістерської програми “Розумні міста та стратегії адаптації до зміни клімату і пом’якшення наслідків”: 160 студентів;
11. Кількість студентів, які захистили магістерську дисертацію або проєктну роботу, орієнтовану на вирішення проблем: 15 студентів.

У середньостроковій перспективі
1. Зростання кількості студентів, які відвідують міждисциплінарні та проблемно-орієнтовані
курси, розроблені в рамках проєкту;
2. Зростання кількості студентів, які виконують магістерські та проєктні роботи, засновані на
реальних проблемах пом’якшення наслідків зміни клімату та адаптації до них;
3. Наскрізні навички та контакти, набуті під час навчальної діяльності, орієнтованої на виклики та спільне навчання, запровадженої в рамках проєкту, покращують можливості
працевлаштування студентів;
4. Набуті навички системних інновацій та міждисциплінарної освіти, орієнтованої на виклики, а також мережа контактів з соціальними партнерами збільшують зовнішнє фінансування досліджень та освіти.
5. Навчальна діяльність, що базується на реальних кейсах, покращує баланс між часом,
виділеним на дослідження та освіту;
6. Мотивуюче середовище та зовнішнє фінансування робить університети більш привабливими для талантів;
7. Зростаючий портфель спільних дослідницьких та інноваційних проєктів за участі університетів та міських зацікавлених сторін, що фінансуються національними та міжнародними дослідницькими та інноваційними програмами (Horizon Europe, Українська національна програма досліджень та інновацій у сфері клімату, Climate Smart City Challenge та ін.);
8. Творчі та довірливі фізичні та віртуальні простори для генерації ідей, співтворчості та
нетворкінгу, відкриті для академічних та неакадемічних суб’єктів у чотирьох створених
центрах співпраці між університетами та містами;
9. Створені центри співпраці між університетами та містами забезпечують спільну ідентичність для партнерів і дозволяють проводити більш ефективні кампанії з популяризації спільної освіти та досліджень, що сприятиме залученню нових партнерських організацій, викладачів та студентів, а також зацікавлених сторін у суспільстві;
10. Набуті знання та навички в галузі системних інновацій та мережа з дослідниками розширять можливості кар’єрного росту для професіоналів та підвищать ефективність їхньої роботи в напрямку кліматичної нейтральності та сталості.

У довгостроковій перспективі
1. Нові платформи співпраці між університетами та містами будуть створені поза межами
консорціуму проєкту;
2. Зростання спільноти практиків для співпраці між університетами та суспільством;
3. Нові міждисциплінарні та проблемно-орієнтовані програми, курси та інші навчальні заходи забезпечать розвиток наскрізних навичок агентів змін у сфері сталого розвитку та покращать можливості працевлаштування;
4. Трансформаційний портфель спільних дослідницьких та інноваційних проєктів з достатнім
фінансуванням;
5. Консультації з питань політики, інноваційні продукти, послуги, бізнес-моделі тощо як
результати портфоліо проєктів у центрах співпраці між університетами та містами.