Міжнародний семінар з розповсюдження результатів ERASMUS+ проєкту CLIMAN (31.01-01.02.2023 р., онлайн)
Ð 31 ÑÑÑÐ½Ñ Ð¿Ð¾ 01 лÑÑого 2023 Ñ. Ñ Ð¾Ð½Ð»Ð°Ð¹Ð½ ÑоÑмаÑÑ Ð¿ÑойÑла ÐÑжнаÑодна конÑеÑенÑÑÑ Ð· ÑозповÑÑÐ´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ ÑезÑлÑÑаÑÑв пÑоÑкÑÑ ÐÑазмÑÑ+ з ÑозвиÑÐºÑ Ð¿Ð¾ÑенÑÑÐ°Ð»Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи CLIMAN «СинеÑгÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ , наÑÐºÐ¾Ð²Ð¸Ñ , ÑпÑавлÑнÑÑÐºÐ¸Ñ Ñа пÑомиÑÐ»Ð¾Ð²Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð¾Ð½ÐµÐ½ÑÑв Ð´Ð»Ñ ÑпÑавлÑÐ½Ð½Ñ ÐºÐ»ÑмаÑом Ñа запобÑÐ³Ð°Ð½Ð½Ñ Ð·Ð¼ÑÐ½Ñ ÐºÐ»ÑмаÑÑ / CLIMAN» 619119-EPP-1-2020-1-NL-EPPKA2-CBHE-JP.  ÐÐ°Ñ Ñд пÑоводивÑÑ Ð·Ð° ÑÑаÑÑÑ Ð²ÑÑÑ Ð¿Ð°ÑÑнеÑÑв пÑоÑкÑÑ CLIMAN Ñа за пÑдÑÑимки ÐÑнÑÑÑеÑÑÑва оÑвÑÑи Ñ Ð½Ð°Ñки УкÑаÑни; ÐÑжнаÑодного пÑоÑкÑÑ Â«ÐÑоÑÑÐ¹Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ Ñколи ЮÐÐСÐл; Hochschule für nachhaltige Entwicklung Eberswalde (Eberswalde University for Sustainable Development), ÐÑмеÑÑина; ÐÑомадÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¾ÑганÑзаÑÑÑ Â«Ð¦ÐµÐ½ÑÑ ÐµÐºÐ¾Ð»Ð¾Ð³ÑÑÐ½Ð¸Ñ ÑнÑÑÑаÑив «ÐкодÑÑ»; ÐкологÑÑного ÐлÑÐ±Ñ ÐднодÑмÑÑв «ÐÐТÐС»; ÐвÑопейÑÑкого ÑоваÑиÑÑва Ð´Ð¸ÐºÐ¾Ñ Ð¿ÑиÑоди (European Wilderness Society); ÐТ-компанÑÑ Â«SoftServe»; ÐаÑпаÑÑÑкого бÑоÑÑеÑного заповÑдникÑ; ÐомпанÑÑ Â«GlobalLogic» ÐÐÐР«ÐиÑвÑÑка Ðала академÑÑ Ð½Ð°Ñк ÑÑнÑвÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð»Ð¾Ð´Ñ»; ÐаÑÑоналÑного пÑиÑодного паÑÐºÑ Â«ÐолоÑÑÑвÑÑкий»; ÐаÑÑоналÑного пÑиÑодного  паÑÐºÑ Â«ÐÑÑÑлÑÑина»; ÐаÑÑоналÑного ÑÑанÑпоÑÑного ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ; ÐаÑÑнеÑÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼ÐµÑежи «ÐÑвÑÑа в ÑнÑеÑеÑÐ°Ñ ÑÑалого ÑозвиÑкÑ»; ÐÑогÑами Ð¼Ð°Ð»Ð¸Ñ Ð³ÑанÑÑв ÐÑогÑами ÑозвиÑÐºÑ ÐÐÐ ÐлобалÑного екологÑÑного ÑондÑ; ЦенÑÑÑ ÑозвиÑÐºÑ ÐºÐ°ÑâÑÑи УнÑвеÑÑиÑеÑÑ Â«ÐÐ Ðл  Ñа ЧоÑнобилÑÑÑкого ÑадÑаÑÑйно-екологÑÑного бÑоÑÑеÑного заповÑдникÑ.
У ÑÐ°Ð¼ÐºÐ°Ñ Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ñ ÑÑаÑники пÑоÑкÑÑ CLIMAN пÑезенÑÑвали ÑезÑлÑÑаÑи наÑÐºÐ¾Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ Ñа навÑалÑно-меÑодиÑÐ½Ñ ÑозÑобки Ñодо дÑÑлÑноÑÑÑ Ð²ÑдноÑно попеÑедженнÑ, помâÑкÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°ÑлÑдкÑв Ñа адапÑаÑÑÑ Ð´Ð¾ змÑни клÑмаÑÑ.
РобоÑа конÑеÑенÑÑÑ Ð¿Ð¾Ñ Ð¾Ð´Ð¸Ð»Ð° за ÑекÑÑÑми:
- СекÑÑÑ 1: ÐеÑÑпекÑиви ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑенÑÑÑв клÑмаÑиÑного менеджменÑÑ Ð² Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ Ð·Ð°Ð³Ð°Ð»ÑÐ½Ð¾Ñ ÑеÑеднÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи.
- СекÑÑÑ 2: ÐкологÑÑна безпека в ÑÐ¼Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð³Ð»Ð¾Ð±Ð°Ð»ÑÐ½Ð¸Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð¸ÐºÑв Ñк вагомий пÑÑоÑиÑÐµÑ Ñ ÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам з клÑмаÑиÑного менеджменÑÑ.
- СекÑÑÑ 3: ÐÑÑоÑиÑеÑи мÑжнаÑодного пÑоÑкÑÑ climan в конÑекÑÑÑ ÑозвиÑÐºÑ ÑÑÑаÑÐ½Ð¾Ñ Ð½ÐµÑоÑмалÑÐ½Ð¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи: ÑозÑобка «доÑожнÑÐ¾Ñ ÐºÐ°ÑÑи» Ñодо ÑеалÑзаÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð»ÑÑики з клÑмаÑиÑного менеджменÑÑ.
- СекÑÑÑ 4: СÑÑаÑегÑÑ Ð²Ð·Ð°ÑмодÑÑ Ñа опÑималÑÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ñ Ð´Ð»Ñ ÑинеÑгÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑого Ñа пÑомиÑлового компоненÑÑв в ÑпÑавлÑÐ½Ð½Ñ ÐºÐ»ÑмаÑом.
- СекÑÑÑ 5: ÐкологÑзаÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑо-пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¸Ñ Ð¿ÑогÑам Ñк Ñкладова ÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÐµÐºÐ¾Ð»Ð¾Ð³ÑÑÐ½Ð¾Ñ ÐºÑлÑÑÑÑи ÑÑÑпÑлÑÑÑва.
Також Ñ ÑÐ°Ð¼ÐºÐ°Ñ Ð¿ÑоÑкÑÑ Ð¿ÑаÑÑвала «ÐлаÑÑоÑма вÑдкÑиÑÐ¸Ñ Ð»ÐµÐºÑÑй», ÑпÑкеÑом виÑÑÑпила  завÑдÑÐ²Ð°Ñ ÐºÐ°ÑедÑи екологÑÑ Ð¥ÐÐÐУ, д. Ñ. н. пÑоÑеÑÐ¾Ñ ÐаÑалÑÑ ÐÐУÐÐÐРз лекÑÑÑÑ Â Â«Ð¡ÑÑаÑна ÑÑанÑÑоÑмаÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑи. ÐкологÑÑний ÑÑенд».
ÐÐ°Ñ Ñл вÑдбÑвÑÑ Ð·Ð° ÑÑаÑÑÑ ÐºÐ¾Ð¾ÑдинаÑоÑки ÐаÑÑоналÑного ÐÑазмÑÑ+ оÑÑÑÑ Ð² УкÑаÑни СвÑÑлани ШÐТÐÐÐÐÐÐ, Ñка наголоÑила на пÑавилам ÑеалÑзаÑÑÑ Ð¿ÑоÑкÑÑв вÑдповÑдно до ÐÑогÑами Ñа ÑкÑаÑнÑÑкого законодавÑÑва. СпÑÐºÐµÑ Ð½Ð°Ð³Ð¾Ð»Ð¾Ñила пÑо оÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ñ Ð¿ÑÑоÑиÑеÑи пÑд ÑÐ°Ñ Ð²Ð¿ÑÐ¾Ð²Ð°Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑоÑкÑÑ Ð· ÑокÑÑом на Ð¿Ð¾Ð´Ð¾Ð»Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð¸ÐºÑв Ñа наÑлÑдкÑв вÑйни, ÑÑÑаÑнÑÑÑÑ Ñа ÑнноваÑÑйнÑÑÑÑ ÐºÐ¾Ð½ÑенÑÑ, меÑодологÑй, ÑеÑÑÑÑÑв Ñа ÑезÑлÑÑаÑÑв, а Ñакож ÑнклÑзивнÑÑÑÑ Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑиÑÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ñа Ð·ÐµÐ»ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÐµÑ Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñй. Також, ÑпÑÐºÐµÑ Ð¿ÑдкÑеÑлила, Ñо ÐÑазмÑÑ+ Ñ Ð²Ð°Ð³Ð¾Ð¼Ð¸Ð¼ ÑнÑÑÑÑменÑом Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´Ð¾Ð¼Ð°ÑнÑого Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñодо ÑленÑÑва УкÑаÑни в ÐС Ñ Ð²Ð¿ÑÐ¾Ð²Ð°Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ ÑеÑоÑм Ñ ÑÑеÑÑ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи Ñа ÑозвиÑÐºÑ ÑнÑеÑнаÑÑоналÑзаÑÑÑ Ð² ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¸Ñ ÑнÑвеÑÑиÑеÑÐ°Ñ .
СвÑÑлана ШÐТÐÐÐÐÐ, звеÑнÑла ÑвагÑ, Ñо Ð´Ð»Ñ Ð¿Ð¾ÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑдÑÑимки команд пÑоÑкÑÑв з УкÑаÑни пÑд ÑÐ°Ñ Ð²Ð¾Ñнного ÑÑанÑ, Ñоб ÑпÑавиÑиÑÑ Ð·Ñ Ð²ÑÑма викликами Ñа Ð´Ð»Ñ Ð¿Ð¾ÑÑÑйного ÑнÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ñо ÑиÑÑаÑÑÑ Ð² УкÑаÑнÑ, обмÑн доÑвÑдом Ñ ÑпÑвпÑаÑÑ ÑÑвоÑÐµÐ½Ñ Ð¢ÐµÐ»ÐµÐ³Ñам ÑÐ°Ñ Ñа ÑпеÑÑалÑна ÑÑоÑÑнка на вебпоÑÑÐ°Ð»Ñ ÐÐРв УкÑаÑÐ½Ñ (ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ñа англÑйÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð°Ð¼Ð¸).
ÐкÑема ÑÑоÑÑнка Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾Ð½Ð°Ð²ÑÑв пÑоÑкÑÑв â мÑÑÑиÑÑ ÐºÐ¾ÑиÑÐ½Ñ Ð¼Ð°ÑеÑÑали, Ñаблони пеÑекладÑв Ñа ÑнÑÑ Ð¿ÑакÑиÑÐ½Ñ ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾Ð½Ð°Ð²ÑÑв (ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ñа англÑйÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð°Ð¼Ð¸). ÐеÑодиÑÐ½Ñ ÑекомендаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¸Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾Ð½Ð°Ð²ÑÑв пÑоÑкÑÑв пÑдгоÑовлено ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ñа Ð´Ð»Ñ ÐºÐ¾Ð¾ÑдинаÑоÑÑв пÑоÑкÑÑв Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑÑв з кÑаÑн-ÑленÑв ÐÑогÑами â англÑйÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¾Ñ.
Щодо ÑкоÑÑÑ ÑезÑлÑÑаÑÑв пÑоÑкÑÑв, оÑобливо ÑÐ¸Ñ Ñо вклÑÑаÑÑÑ ÑозÑÐ¾Ð±Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ñи модеÑнÑзаÑÑÑ ÑÑнÑÑÑÐ¸Ñ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам Ñи окÑÐµÐ¼Ð¸Ñ ÐºÑÑÑÑв/модÑлÑв, а Ñакож ÑнÑÐ¸Ñ Ð¿Ð¾Ð²âÑÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð· впÑовадженнÑм ÑнÑÑÑÑменÑÑв ÐолонÑÑкого пÑоÑеÑÑ, поÑнÑоÑмовано пÑо важливÑÑÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ñа вивÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑÑаÑного доÑвÑÐ´Ñ Ð¹ ÑеÑÑÑÑÑв Ñаме паÑÑнеÑÑв даного пÑоÑкÑÑ Ð· деÑжав-ÑленÑв ÐС Ñ ÐºÐ¾ÑиÑÑÑваÑиÑÑ Ð¼Ð°ÑеÑÑалами ÑозÑобленими ÐаÑÑоналÑÐ½Ð¾Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð°Ð½Ð´Ð¾Ñ ÐµÐºÑпеÑÑÑв з ÑеÑоÑмÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи (в ÑоздÑÐ»Ñ â бÑблÑоÑека).
Також, кооÑдинаÑоÑка звеÑнÑла ÑÐ²Ð°Ð³Ñ Ð½Ð° Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ ÑднÑÑÑÑ Ð°ÐºÑивного поÑиÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð¿Ñо пÑоÑкÑÐ½Ñ Ð´ÑÑлÑнÑÑÑÑ Ñа ÑезÑлÑÑаÑи Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²ÑÑÑÑ ÑозмÑÑÑваÑи ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð½Ð° ÑпеÑÑалÑнÑй ÑÑоÑÑнÑÑ Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ð½ пÑоÑкÑÑв ÐÑазмÑÑ+ на вебпоÑÑÐ°Ð»Ñ ÐÐРв УкÑаÑÐ½Ñ (англÑйÑÑÐºÐ¾Ñ Ñа ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð°Ð¼Ð¸) Ñа на ÐнÑеÑÐ½ÐµÑ ÑеÑÑÑÑÐ°Ñ ÐÑнÑÑÑеÑÑÑва оÑвÑÑи Ñ Ð½Ð°Ñки УкÑаÑни. СÑоÑÑнка з Ð±Ð°Ð·Ð¾Ñ Ð¿ÑоÑкÑÑв мÑÑÑиÑÑ ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð¿Ñо вÑÑ Ð¿ÑоÑкÑи пÑоÑÑнанÑÐ¾Ð²Ð°Ð½Ñ ÐС за ÑÑаÑÑÑ Ð£ÐºÑаÑни, Ñо ж Ñ ÐºÐ¾ÑиÑним ÑеÑÑÑÑом Ð´Ð»Ñ Ð¼ÑжпÑоÑкÑÐ½Ð¾Ñ ÑпÑвпÑаÑÑ Ñа ÑинеÑгÑÑ (ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ñа ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð°Ð¼Ð¸).
ÐикладаÑÑ каÑедÑи екологÑÑ Ð¥ÐÐÐУ, ÑкÑ забезпеÑÑÑÑÑ Â Ð¼ÐµÑодиÑний ÑÑпÑовÑд оÑвÑÑнÑÑ
компоненÑÑв навÑалÑного модÑÐ»Ñ Â«ÐлÑмаÑиÑний менеджменÑ», Ñа здобÑваÑÑ Ð´ÑÑгого (магÑÑÑеÑÑÑкого) ÑÑÐ²Ð½Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи за ÑпеÑÑалÑнÑÑÑÑ 101 ÐкологÑÑ, ÐÐР«ÐкологÑÑна безпека», Ñо навÑаÑÑÑÑÑ Ð·Ð° навÑалÑним модÑлем «ÐлÑмаÑиÑний менеджменÑ» пÑедÑÑавили 31 доповÑÐ´Ñ ÐºÐ»ÑмаÑооÑÑÑнÑÐ¾Ð²Ð°Ð½Ð¾Ñ ÑемаÑики.ÐÑÑого Ñ ÑамкаÑ
заÑ
Ð¾Ð´Ñ Ð¿ÑийнÑло ÑÑаÑÑÑ Ð±ÑлÑÑе 100 ÑÑаÑникÑв.
ЩиÑо дÑкÑÑмо  оÑганÑзаÑоÑам Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ñ Ð·Ð° ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼Ð°ÑÑÑÐ°Ð±Ð½Ð¾Ñ Ñ Ð½Ð°Ð¹Ð°ÐºÑÑалÑнÑÑÐ¾Ñ Ð¿ÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð¼ÑждиÑÑиплÑнаÑÐ½Ð¾Ñ Ð¿Ð»Ð°ÑÑоÑми в ÑÐ°Ð¼ÐºÐ°Ñ Ð¿ÑоекÑÑ Â«CLIMANÂ»Â Ð´Ð»Ñ Ð¾Ð±Ð¼ÑÐ½Ñ Ð´Ñмками, ÑдеÑми Ñа пÑакÑиÑними пÑÐ´Ñ Ð¾Ð´Ð°Ð¼Ð¸  Ñа можливоÑÑей набÑÑÑÑ Â«soft skills» ÑиÑокоÑ заÑÑÐºÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¾Ñ Ð°ÑдиÑоÑÑÑ Ñодо ÑеалÑзаÑÑÑ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ Ð· попеÑедженнÑ, адапÑаÑÑÑ Ñа помâÑкÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°ÑлÑдкÑв змÑни клÑмаÑÑ.